Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

EMIS stapt in de onderzoeksmarkt voor Internet

Datum nieuwsfeit: 15-12-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Persbericht

EMIS stapt in de onderzoeksmarkt voor Internet

EMIS werkt aan een vernieuwing van de ondernemingsstrategie. De beursgenoteerde moeder van het bekende marktonderzoekbureau Interview-NSS en het toonaangevende Europese call center ECC ziet toekomstperspectieven in de continentale markt voor marktonderzoek gekoppeld aan het Internet.

Het dit jaar aangetreden management bouwt aan een twee sporenstrategie onder de titel E-MIS 2000. Deze omvat een sterke optimalisering van de bestaande business en nieuwe Internet gerelateerde researchactiviteiten.

Optimaliseren core-business

In het eerste spoor wil EMIS voortbouwen op de core-business. Interview-NSS en het Europees Call Center (werkend in 26 talen) zijn gevestigde namen in de wereld van marktonderzoek en data voor marketingcommunicatie. Zij herbergen kapitale kennis en expertise over markten en producten, en beschikken over de juiste netwerken, waarvan vooraanstaande klanten uit binnen- en buitenland gebruikmaken. De specialisten van deze units beschikken over de expertise om stromen gegevens te managen, integreren en analyseren.

E-marketingdata

EMIS denkt dat het succes van ondernemingen in de "nieuwe economie" in belangrijke mate wordt bepaald door een andere benadering van marktonderzoek en marketingdata. In verband met activiteiten op het vlak van E-commerce en customer relationship management hebben ondernemingen behoefte aan specifieke onderzoeksproducten- en adviezen die inzicht geven in het rendement van marktsegmenten. Marketingdata vormen een investering die direct profijt genereert. EMIS beschikt over de gespecialiseerde kennis en kunde om in deze behoefte te voorzien.

Vanuit deze uitgangspositie kan een brug worden geslagen naar de informatie- en databehoefte van ondernemingen en organisaties met het oog op E-commerce en andere Internetactiviteiten. In de digitale economie is kennis de nieuwe productiefactor van ondernemingen. Geavanceerde marketing zonder directe en persoonlijke interactie met klanten is ondenkbaar. Geïndividualiseerde markinformatie (1:1 contact) over bestaande en nieuwe klanten is een eerste vereiste.

Kenniscentrum

In het tweede spoor ontwikkelt EMIS zich tot een belangrijk Kenniscentrum voor Marktonderzoek, Media/Internet, Marketing/Informatietechnologie. Haar specialisme zal dan het monitoren en verrijken van informatiestromen zijn, die op hun beurt weer een bron voor kennis-management vormen. Mede op deze manier ontstaat een actueel beeld van hetgeen de consument belangrijk vindt en wat zijn waarden en normen zijn. In de toekomst kunnen klanten niet alleen deze hoogwaardige informatie real-time en on-line krijgen, maar ook gespecialiseerd beleidsadvies ten behoeve van snel te nemen beslissingen.

Research based commerce

Marktonderzoek is essentieel voor de ontwikkeling van E-commerce. EMIS verbindt deze kennis met die van media en internet. Zij kan bovendien op grotere en internationale schaal worden ingezet. De nieuw geformeerde unit Marketing Science zal de financiële performance van marktsegmenten koppelen aan achterliggende marktgegevens waardoor decisionmakers gerichter kunnen sturen.

De nationale en internationale media/internetactiviteiten zullen vanuit een nieuw gevormde en verder uit te breiden businessunit in de markt worden gezet. Op termijn wil EMIS als specialist bovendien het informatie-management voor middelgrote organisaties gaan verzorgen. Deze rol kan niet alleen outsourcing, maar kan ook detachering van experts bij klanten omvatten.

Amsterdam, 15 december 1999.

Drs. Riens Meijer

Ir. Carlo Stokx

Nadere informatie: Riens Meijer

voorzitter Raad van Bestuur EMIS N.V.

020-6070721

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie