Seminar 'Duurzame technieken in het onderwijs'

Datum nieuwsfeit: 16-12-1999

| De Duurzaamsite / Nieuws 1999 |

Seminar 'Duurzame technieken doen hun intrede in het onderwijs'

Woerden, 22 oktober 1999
Goed opgeleide technici zijn onmisbaar om een duurzame samenleving te realiseren. Maar in de praktijk van het technische onderwijs wordt nog weinig aandacht besteed aan duurzame technieken en apparatuur.
De Docentenvereniging Energie-Efficiency (DE-E), Intechnium en Fontys Hogescholen PTH-Rotterdam organiseren daarom op 16 december a.s. het seminar 'Duurzame technieken doen hun intrede in het onderwijs'. Een evenement waarop de plaats van duurzame techniek en apparatuur in technische opleidingen op alle niveaus centraal staat. De initiatiefnemers geven hieraan elk voor hun eigen doelgroepen een invulling (VBO, MBO, HBO).
Het programma bestaat naast een aantal inleidingen ook uit demonstraties, presentaties en proeflessen van ontwikkelde lesmaterialen en practicumopstellingen. En op een informatiemarkt presenteren zich verschillende organisaties met moderne leermiddelen en activiteiten.
Een dag voor docenten, praktijkopleiders en opleidingsdirecteuren over de praktijk van het onderwijs waarin praktische overwegingen en aanzetten de hoofdrol spelen.
Een aantal prominente organisaties die sterk betrokken zijn bij onderwijs en duurzame techniek (OC&W, Novem, Nationaal Centrum DuBo, VROM, energiebedrijven) nemen deel of presenteren zich. Het belooft een interessante dag te worden. Dus noteert u alvast in uw agenda:
Seminar 'Duurzame technieken doen hun intrede in het onderwijs' 16 december 1999
Gebouw Intechnium, Woerden
Begin november ontvangt u een uitnodigingskrant met het definitieve programma en een aanmeldingsformulier. De kosten voor deelname aan het seminar bedragen 100,- incl. BTW, lunch en deelname aan de workshops. Bovendien ontvangen bezoekers de onderwijsversie van het programma Cycle Tempo (een programma voor modellering en visualisatie van thermodynamische processen) met handleiding op CD-Rom. Onder de aanwezigen zullen een aantal lespakketten, docentencursusplaatsen en demonstratiemateriaal worden verloot.
Wij hopen u op 16 december a.s. in Woerden te mogen begroeten. Voor meer informatie over het seminar kunt u terecht bij het congressecretariaat van Quint & Partners bv, tel. 055 - 578 6640, fax. 055 - 578 5683.
P.S.
Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar op de informatiemarkt. De informatiemarkt biedt de gelegenheid aan bedrijven en organisaties zich te presenteren. Indien u zich hiervoor wilt aanmelden, verzoek ik u met mij contact op te nemen.
Han Brouwer, E-mail: (hbrouwer@cybercomm.nl)