NVJ: Handhaaf sterkte Haagse VNU-redactie

Datum nieuwsfeit: 17-12-1999
Nederlandse Vereniging van journalisten

Handhaaf sterkte Haagse redactie
De Haagse redactie van de VNU-dagbladen dient op volle sterkte te kunnen werken. Deze boodschap zal de VNU-Waakhondengroep nogmaals overbrengen aan het College van Hoofdredacteuren. Volgens NVJ-secretaris Tien Nicolaas is de Waakhondengroep buitengewoon bezorgd over aantasting van de werkorganisatie op een moment dat nog niet duidelijk is of de overname van de dagbladen daadwerkelijk doorgaat. De NMa doet onderzoek naar de verkoop van de VNU- dagbladen aan Wegener en de doorverkoop van De Limburger aan De Telegraaf Holding. Mocht de verkoop gewoon doorgaan, dan moet daarna nog duidelijkheid ontstaan over eventuele samenwerking tussen de oude-VNU-bladen en de Wegener-kranten. 'In de tussenliggende tijd mag de slagkracht, ook vanuit concurrentieoverwegingen, niet worden aangetast,'aldus Nicolaas.
Het College van Hoofdredacteuren maakte onlangs het voornemen bekend een vacature op de gezamenlijke Haagse redactie niet meer te willen vervullen. Na protest van de redactieraden van de betrokken kranten werd de maatregel verzacht tot een benoeming voor bepaalde tijd.