ANWB Nederlandstalige reisgids van Nederland in de winkels

PERSBERICHT 17 DECEMBER 1999

De enige complete Nederlandstalige reisgids van Nederland

Ledenspecial 'ANWB Reisgids Nederland'
De cover van de nieuwe reisgids over Nederland

De enige, complete Nederlandstalige reisgids van Nederland ligt al een tijdje in de ANWB-winkels en ANWB/VVV-agentschappen. De ANWB introduceer de nieuwe Ledenspecial 'ANWB Reisgids Nederland' speciaal voor de 'cadeaumaand'. Leden kunnen deze luxe uitgave, in meerdere opzichten een `special', aanschaffen voor een ledenprijs.

Met 1200 kleurenfoto's en vele honderden driedimensionale tekeningen, plattegronden, kaarten, duizenden adressen, beschrijvingen en achtergronden is deze uitgave een unicum voor Nederland. Maastricht in vogelvluchtperspectief de St.-Jan opengewerkt getekend, de vogels van de Waddeneilanden, het nieuwe Museumplein in beeld.

Nooit eerder
Nooit eerder zijn cultuur, historie, natuur, recreatie, accommodatie en eten en drinken tezamen zo uitvoerig in kaart gebracht. De Reisgids Nederland is een uniek naslagwerk en een onuitputtelijke bron van ideeën voor dagjes uit in eigen land.

Speciaal is ook de manier waarop de reisgids tot stand kwam. De ANWB produceerde deze uitgave in nauwe samenwerking met de uitgever van de Nederlandstalige Capitolgidsen en Dorling Kindersley, de meest toonaangevende non-fictie uitgever in de wereld.

Redactie
In totaal zorgden 16 auteurs, 18 redacteuren, 12 vormgevers, 6 illustratoren, 5 cartografen en vele tientallen fotografen ervoor dat deze uitgebreide reisgids in een tijd van anderhalf jaar geproduceerd werd.

De Ledenspecial "ANWB Reisgids Nederland' is alleen voor ANWB-leden verkrijgbaar in alle ANWB-winkels en ANW/VVV-agentschappen en via Internet (www.anwb.nl/winkel). De speciale ledenprijs voor deze unieke
512 pagina's dikke, gebonden uitgave met harde kaft is f49,95 (vergelijkbare winkelwaarde f89,95).

Noot voor
de redactie