Supporters bieden anti-combiregelingpetitie aan

Datum nieuwsfeit: 17-12-1999
AFC Ajax

Supporters bieden anti-combiregelingpetitie aan Amsterdam, vrijdag 17 december 1999

De supportersvereniging van Ajax bood vrijdag Ine van Brenk, de rechterhand van burgemeester Schelto Patijn, een petitie aan waarin aandacht wordt gevraagd voor de problemen rond uitwedstrijden die de combikaartregeling met zich meebrengt. Tegelijkertijd overhandigde de KNVB en BOVS, in de persoon van Michael van Praag, in Den Haag dezelfde petitie aan Minister Peper van Binnenlandse Zaken.

Ook in de andere voetbalsteden namen supportersverenigingen dit initiatief. De petitie is niet bedoeld ter vervanging van de aangekondigde massale supportersactie tegen de combikaart, maar om een overleg op te starten. De laatste jaren worden supporters steeds vaker geconfronteerd met verplichte combiregelingen.