PCMagazine: eSafe beste Internet-beveiligingssoftware

ALADDIN KNOWLEDGE SYSTEMS BV

PCMagazine kiest eSafe als beste Internet-beveiligingssoftware

eSafe Desktop, één van de beveiligingstoepassingen van Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), is door het Amerikaanse computertijdschrift
PCMagazine verkozen tot een van beste softwarepakketten in de begeerde sectie 'The Best of 1999'. In de rubriek Internet verkoos het blad de Aladdin-toepassing samen met Microsoft's Internet Explorer 5.0, WS FTP Pro 6.0 en Allaire's ColdFushion 4.0 tot de beste Internet-software van het jaar 1999. PCM's 'Keuze Award' voor 'Beste Internetbeveiligings Suite' ging afgelopen september al voor het tweede achtereenvolgende jaar naar Aladdin's eSafe Desktop 2.1. Hiermee versloeg het product de concurrerende toepassingen van Network Associates en Symantec.

De Total Sandbox Quarantine(tm) van eSafe is een functionaliteit waarmee virussen en vijandige Internet vandaalprogramma's (trojan horses, worms, etcetera) worden gevangen en geïsoleerd op de harde schijf. Met deze functie creëerde eSafe een nieuwe standaard op het gebied van gegevensbeveiliging. eSafe Desktop is onderdeel van de eSafe productenlijn waaronder ook eSafe Enterprise en eSafe Gateway vallen. Deze toepassingen bieden organisaties een beveiliging van gateway tot desktop.

PCMagazine stelt dat eSafe Desktop 'alles doet wat nodig is'. De kracht van het product komt naar voren in een beveiligingopbouw die op vier sterke pijlers rust. De toepassing bestaat uit een ICSA-gecertificeerde antivirus-beveiliging, een Sandbox-module voor volledige bescherming tegen vijandige code, een personal firewall en een desktop configuratie- beveiliging.

PCMagazine: 'Als u van plan bent om één toepassing aan te schaffen die niet alleen bescherming biedt tegen virussen, maar die het Internetverkeer volledig beschermt, dan is Aladdin's eSafe uw Beste Keus'.

eSafe biedt een oplossing voor zowel zakelijke Internetters als thuisgebruikers die zichzelf willen beschermen tegen gevaarlijke virussen of agressieve code zoals BMH of het nog beruchtere Melissa-virus. De Total Sandbox Quarantine(tm)-techniek zorgt voor een krachtige bescherming op de PC waarmee programma's en bestanden die mogelijke schade kunnen veroorzaken op een steriele plek op de harde schijf worden geplaatst. Hierdoor wordt data op de computer beschermd tegen beschadiging, infectie of zelfs diefstal.

De volledige lijn van eSafe producten voor zakelijk- en thuisgebruik is te downloaden via www.esafe.com

Noot voor redacties