Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 17-12-1999

Vrijdag 17 December

KERSTBOMEN GESTOLEN

Donderdagmiddag zijn vanaf een terrein aan de Ganzenweg in Odiliapeel kerstbomen gestolen. Toen de bewoner het geluid van een kettingzaag hoorde ging hij een kijkje nemen. Daar bleek dat onbekenden zeker honderd kerstbomen hadden gestolen. De waarde ervan is niet bekend.

AUTO'S GESTOLEN

Donderdag overdag verdween vanaf de Nieuwe Markt in Uden een blauwe Volkswagen Vento, kenteken FH-SP-96, waarde f.14.000,--. Op dezelfde dag werd op de Galerij in Uden een grijze Opel Kadett gestolen, kenteken SY-73-HZ.

DRUGSGEBRUIKER AANGEHOUDEN

De politie heeft donderdagavond op de Vondelstraat in Veghel een 19-jarige jongen uit Veghel aangehouden. De Veghelaar had verdovende middelen gebruikt en in zijn auto trof de politie zeven zakjes met weed aan en een negentien XTC-pillen. Tijdens zijn verhoor aan het bureau bekende de verdachte de weed voor de handel bij zich te hebben gehad. De verdachte is in verzekering gesteld. De weed en de pillen zijn in beslaggenomen.

BEDRIJFSINBRAAK

Bij een inbraak in een bedrijfspand aan de Erfstraat in Uden is afgelopen nacht een onbekend geldbedrag gestolen. De inbraak werd rond middernacht ontdekt toen een beveiligingsmedewerker een openstaand raam ontdekte in het bedrijf. Binnen zagen de agenten dat een kantoorruimte was doorzocht.