DiskIdee biedt op valreep milleniumbug-advies

Datum nieuwsfeit: 19-12-1999

Onderwerp: Millenniumbug? DiskIdee biedt advies op de valreep

Auteur: Ludo Schildermans
E-mail: (ludo@datatestlab.be)
Bedrijf: DTL bvba
Adres: Kerkstraat 35-1
Plaats: Oud-Turnhout
Tel.: 014/453602

DE MILLENIUMBUG? DISKIDEE BIEDT OP DE VALREEP ADVIES

Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de kleine en middelgrote bedrijven nog niet veel heeft gedaan aan het millennium- of Y2K-probleem, terwijl het nu toch wel echt vijf voor twaalf is om hard- en software te controleren op de fameuze datumbug. Het online computer magazine DiskIdee publiceerde zopas een ultiem
Y2K-dossier. Computergebruikers krijgen er een hoop praktische tips en vooral verwijzingen naar controleprogramma's en oplossingen op het internet. Ze hoeven enkel te surfen naar:

www.diskidee.be/cursus/cursus13.html

Volgens DiskIdee concentreert het Y2K-probleem zich niet op iin plaats. In totaal bestaan er vijf risicolagen. Een echt goede en volledige Y2K-oplossing zal elk van deze vijf risicolagen moeten onderzoeken:

(1) de hardware en alles wat daarbij hoort

(2) het besturingssysteem en alles wat daaronder valt

(3) applicatiesoftware

(4) alle opgeslagen data en tot slot

(5) de uitwisseling van data met andere systemen of apparatuur.

DiskIdee werd in oktober 1999 gelanceerd. De eerste maand dat Diskidee online was, bezochten al meer dan 7000 bezoekers het Internet-magazine. Zestien procent daarvan waren Nederlandse bezoekers, de rest kwam uit Vlaanderen. In november lanceerde DiskIdee '6minutes pc professional'. Meer dan duizend mensen abonneerden zich reeds op deze wekelijkse e-mailnieuwsbrief. 6minutes pc professional is een co-productie van DiskIdee en Grid Electronic Publishing, uitgever van een hele reeks succesvolle 6minutes nieuwsbrieven waarop lezers zich gratis kunnen abonneren.

Het online Internet-magazine DiskIdee richt zich op de beginnende en gevorderde computer- en Internet-gebruikers in Nederland en Vlaanderen. Lezers vinden op de DiskIdee-website naast testen van en nieuws over hardware, software, games, het Internet en boeken, ook online cursussen en een online forum waar gebruikers terecht kunnen met computerproblemen en discussiepunten. Het magazine is in Nederland bereikbaar op www.diskidee.nl/. Vlamingen kunnen surfen naar www.diskidee.be/.