'Oranje van de Eeuw' veilt wedstrijdshirts voor goed doel

Datum nieuwsfeit: 20-12-1999

Amstelveen, 20 december 1999

'ORANJE VAN DE EEUW' VEILT WEDSTRIJDSHIRTS VOOR GOED DOEL Internet-veiling QXL.nl biedt platform voor de 'Johan Cruyff Welfare Foundation'

Internet-veilinghuis QXL.nl veilt tientallen officiële, door spelers gesigneerde 'Wedstrijd van de Eeuw'-shirts. Ook de officiële wedstrijdbal, gesigneerd door Johan Cruijff, wordt op de site van QXL.nl (www.qxl.nl) aangeboden. Het 'Oranje van de Eeuw' wil zoveel mogelijk unieke voetbalmemorabilia ter beschikking stellen aan de Nederlandse voetbalfans. De opbrengst van deze veilingen zullen geheel ten goede komen aan de 'Johan Cruijff Welfare Foundation'. Deze stichting, opgericht door Johan Cruijff in 1996, besteedt het geld aan de 'Johan Cruyff Education Centre' in India en een sport- en spelproject in Amsterdam Zuid-Oost.

Tijdens de 'Wedstrijd van de Eeuw' spelen de beste Nederlandse voetballers van deze eeuw (waaronder Cruijff, Van Basten en Neeskens) tegen een selectie buitenlandse voetballers die de afgelopen eeuw in Nederland hebben gespeeld. De 'Buitenlanders van de Eeuw' staan onder leiding van voormalig trainer Barry Hughes. De 'Wedstrijd van de Eeuw' wordt georganiseerd door de stichting 'Oranje van de Eeuw' (Johan Cruijff, Frank Rijkaard en Ruud Krol) en de 'Johan Cruijff Welfare Foundation'.

QXL.com, het moederbedrijf van QXL.nl, is een Europees online veilinghuis, waar consumenten en bedrijven artikelen per opbod aanbieden. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week en in zes verschillende talen en valuta. Kopers kunnen bieden op elk artikel dat op een van de QXL-sites wordt aangeboden door QXL-leden, handelaren of QXL zelf. QXL.com startte in 1997 in Engeland. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het actief op Europees niveau. Na Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië en Noorwegen is Nederland het vijfde land waar QXL.com een eigen vestiging heeft. Elke vestiging heeft een eigen team met klantenservice, ondersteuning en een manager die de locale situatie kent, zodat gebruik gemaakt wordt van de voordelen van een internationale en een nationale organisatie.

Noot aan de redactie:
Vanaf morgenmiddag zijn er foto's beschikbaar op
www.dlvpr.nl/pressroom/indexbeeld.html (klik op QXL.nl) Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

QXL Nederland
Michiel van der Meer