Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 20-12-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 20 december 1999.

Man van fiets beroofd

In de nacht van vrijdag op zaterdag 17 op 18 december, kort na middernacht, werd een 18-jarige man uit Hillegom op de Leidsestraat beroofd van zijn fiets. Ter hoogte van het FINA-tankstation werd hij door twee nog onbekende mannen van zijn fiets geduwd. De daders gingen er vervolgens op zijn fiets vandoor. Een direct ingesteld onderzoek leverde nog geen resultaat op.

Vechtpartij in de kiem gesmoord

In de nacht van zaterdag op zondag 18 op 19 december, kort na middernacht, wist de politie met de hulp van portiers en een diensthond, een vechtpartij in de kiem te smoren. Op het terrein bij een uitgaansgelegenheid aan de Van den Endelaan kregen een man of 30 het met elkaar aan de stok juist op het moment toen agenten een kijkje kwamen nemen. De agenten sprongen tussen de meute in waarop de portiers hen bijsprongen. Toen er ook nog een diensthond ten tonele verscheen, koos men voor eigen vervoer en verdween.

Inbraken in woningen

Inbraak woning - Noordwijk Bij een woning aan de Tolhoren werd zondag 19 december ingebroken. De daders kwamen binnen na het vernielen van een ruit aan de achterzijde van de woning. Tot op heden worden uit de woning vermist een radio-cd-speler, een videocamera en een computer. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Inbraak woning - Noordwijkerhout Op klaarlichte dag werd diezelfde dag ingebroken in een woning aan het Weversland. De daders kwamen binnen na het forceren van een slot van een achterdeur. Tot op heden worden uit de woning diverse goederen vermist waaronder een videorecorder. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Auto te water.

Zondagmorgen 19 december raakte op de Leidsevaart door gladheid een 23-jarige autobestuurder uit Noordwijkerhout van de weg en kwam met zijn auto in de vaart. De bestuurder kon op eigen kracht uit de auto kruipen en schakelde na thuis een hete douche genomen te hebben de politie in. Een takelbedrijf bracht de vierwieler weer op het droge.