Diner-dansant en wijnarrangementen doen het goed met Kerst

Datum nieuwsfeit: 20-12-1999
Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 20 december 1999

Het diner-dansant en de wijnarrangementen doen het goed tijdens de kerstdagen

WOERDEN - 20 december 1999 - De economische groei van 1999 heeft z'n weerslag op het restaurantbezoek gedurende de Kerst. De reserveringen liggen hoger dan vorig jaar. Nagenoeg alle restaurants zijn al volgeboekt. De Franse keuken blijft favoriet tijdens Kerstmis; de Italiaanse keuken wint aan populariteit.
Naar schatting is 60% van de kamers in de hotels volgeboekt. Ook zijn bijna alle dinerstoelen in de hotels gereserveerd.

Restaurants, die voorgaande jaren één van de kerstdagen gesloten waren, zijn dit jaar beide dagen open. Genieten in stijl doet het erg goed: het diner-dansant blijkt dit jaar een absolute trekker te zijn. Het wijnarrangement bij het diner wint aan populariteit; diners worden meer dan voorheen inclusief wijn aangeboden.

Oud en Nieuw blijkt voornamelijk in familiekring te worden gevierd. De restaurant- en de hotelsector spreken van een matige bezetting. Circa de helft van de restaurants is op 31 december gesloten. In de cafébarsector neemt circa 40% van de ondernemers een avond vrij óf zij organiseren een besloten avond voor vaste gasten. Cafetaria's en cateringbedrijven bieden extra bezorgservices aan. Er worden volop speciale snack- en gezonde maaltijden op oudejaarsavond aangeboden. In de sector discotheek- en zaalbedrijven vinden millenniumfeesten plaats, maar ook hier ziet Koninklijk Horeca Nederland geen hype.

Voor meer informatie:
Ans Groenewegen, hoofd Public Relations, telefoon 0348 - 489 457

www.horeca.org
Koninklijk Horeca Nederland Koninklijk Verbond van Ondernemers in het Horeca- en Aanverwante Bedrijf