TMI Nederland deel van TNO-organisatie

Perskamer

TMI Nederland deel van TNO-organisatie

20 december 1999

De Nederlandse vestiging van trainings- en consultancy organisatie Time Manager International maakt voortaan deel uit van de TNO-organisatie. Op 10 december jl. is een overeenkomst gesloten tussen Time Manager International A/S uit Denemarken en TNO. TMI Nederland zal voortaan gaan samenwerken met de TNO-dochteronderneming Projectgroep Bedrijfskunde TNO B.V. (PGB-TNO) uit Apeldoorn.

Voor TNO betekent de verbintenis dat ze nog beter in staat is aandacht te besteden aan de menselijke factor in veranderingsprocessen bij haar opdrachtgevers. TNO verwacht een grote meerwaarde van het bijeenbrengen van de kennis en ervaring van PGB-TNO en TMI Nederland. PGB-TNO kan haar consultancy-ervaring inbrengen in een breed internationaal netwerk. Voor TMI Nederland betekent de overeenkomst dat het de eigen consultancy over cultuurverandering kan koppelen aan de ervaring van PGB-TNO met adviseren over structuurverandering en strategie. Deze verbreding maakt TNO tot een nog waardevoller partner voor haar klanten.

PGB-TNO en TMI Nederland: aanvullende expertise Time Manager International is in 1975 opgericht in Denemarken. Inmiddels is TMI met vestigingen in meer dan 35 landen één van de grootste trainings- en consultancy-organisaties ter wereld. TMI begeleidt individuen, teams en organisaties in processen van verandering en groei. TMI is toonaangevend op het gebied van productiviteit, service management en de menselijke kant van kwaliteit. Wereldwijd nemen meer dan 250.000 mensen deel aan TMI-programma's. Met concepten als de Time Manager, Employeeship, Putting People First en Heart Work heeft TMI internationaal veel erkenning verkregen. De motor achter Time Manager International is de bekende consultant en vernieuwend managementdenker Claus Möller. De Nederlandse vestiging die nu dus opgaat in TNO werkt voor Nederlandse opdrachtgevers en in internationale projecten met andere TMI-vestigingen.

TNO neemt als Nederlandse kennisorganisatie op tal van terreinen een vooraanstaande positie in. TNO-dochter Projectgroep Bedrijfskunde TNO B.V. (PGB-TNO) is een snelgroeiend consultancybureau dat zich bezighoudt met kwaliteitsmanagement, verbetermanagement, strategie & organisatie en effectiviteitstrainingen. In de afgelopen 15 jaar werd voor 2500 klanten advies- en trainingswerk verricht. Opdrachtgevers zijn afkomstig uit de industrie, de dienstverlening en de overheid. Met verschillende publicaties over onderwerpen als het invoeren van de ISO 9000-serie, de Balanced Scorecard en het Model Nederlandse Kwaliteit werd in Nederland diverse malen de management boeken top 10 gehaald.
Meer informatie:
Projectgroep Bedrijfskunde TNO B.V.

Contactpersoon:
TNO Wegwijzer