Brief Justitie over kabinetsstandpunt Handhaven op Niveau

's-Gravenhage, 20 dec. 1999

Onderwerp

Kabinetsstandpunt Handhaven op Niveau

Bij brief van 13 juli 1999 berichtte ik u dat de inspanningen van het kabinet er op gericht zijn het kabinetsstandpunt over het rapport van de Commissie Bestuursrechtelijke en Privaatrechtelijke Handhaving (Commissie Michiels), met daarin een geactualiseerde beleidsvisie inzake bestuurlijke boete, voor het einde van dit kalenderjaar bij uw Kamer in te dienen.

Momenteel vindt nog overleg plaats met de bestuurlijke partners over het kabinetsstandpunt. Alhoewel op basis van het eerste overleg zich overeenstemming aftekent over de strekking van het kabinetsvoorstel, hecht ik eraan dit overleg eerst af te ronden en te komen tot een breed gedragen kabinetsstandpunt. Dit leidt er toe dat uw Kamer het genoemde kabinetsstandpunt in het eerste trimester van 2000 zal ontvangen.

Staatssecretaris van Justitie,