Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau

Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Gouden Gids vandaag met Nationale telefoongids op Internet

Datum nieuwsfeit: 20-12-1999
Bron Bron: Razende Robot Reporter
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Zalando -€10,-

Geldig t/m: 30 Nov 2014

WoonExpress -€10 vanaf € 50

Geldig t/m: 5 Nov 2014

Home24 tot -€20

Geldig t/m: 26 Oktober 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

GOUDEN GIDS BV

Introductie van de Nationale telefoongids op Internet

Introductie van de Nationale telefoongids op Internet www.nationaletelefoongids.nl met particuliere en zakelijke telefoonnummers. Het alternatief.

Amsterdam, 20 december 1999 - Met de introductie van www.nationaletelefoongids.nl brengt Gouden Gids BV vanaf 20 december 1999 als eerste aanbieder een officieel alternatief voor de telefoongids van KPN. Alle adressen zijn voorzien van een handige plattegrond! Door een directe koppeling met de Gouden Gids site, is het mogelijk ook extra informatie te vinden over producten of diensten van bedrijven.

Volgens directeur New media en Business Development, Susan Duinhoven, zet Gouden Gids BV met de introductie van de Nationale telefoongids op Internet de volgende logische stap naar het, in goed Nederlands, 'one-stop shopping' model. 'Eenvoudig de informatie van de ene aan de andere site kunnen koppelen dat is het succes van Internet: van Gouden Gids uit snel een particulier telefoonnummer zoeken en vanuit de Nationale telefoongids ook de informatie van een bedrijf kunnen raadplegen. De komende maanden gaan we de mogelijkheden uitbreiden, zo willen wij bijvoorbeeld de gebruiker op eenvoudige wijze een cadeautje via de Nationale telefoongids kunnen laten sturen.'

Door de elektronische snelkoppelingen met bekende en veelgebruikte sites als www.ilse.nl, www.wanadoo.nl en natuurlijk ook met www.goudengids.nl ligt het in de verwachting dat deze nieuwe site op korte termijn al een succes zal worden.

De particuliere gegevens van de Nationale telefoongids zijn afkomstig van het KPN bestand van abonnees op de telefoondienst. Dit najaar heeft Gouden Gids BV, na een ruime periode van intensieve onderhandelingen met KPN Telecom BV hiertoe een overeenkomst gesloten.

'Uiteraard willen wij de telefoonabonnees correct en volledig opnemen. Maar Gouden Gids is geen telefoonaanbieder en is dus voor deze particuliere gegevens uitermate afhankelijk van de inbreng van de telefoonmaatschappijen' aldus Susan Duinhoven.

Gouden Gids BV is een onderdeel van VNU World Directories. Binnen VNU World Directories Inc. was de Nederlandse vestiging het enige bedrijf, dat geen data-overeenkomst had met een telefoonmaatschappij. Met het sluiten van de overeenkomst met KPN Telecom B.V. dit najaar is een einde gekomen aan deze uitzonderingssituatie.

Noot aan de redactie:
Voor verdere achtergrondinformatie over dit bericht kunt u terecht bij:
Gouden Gids BV
Sander Janmaat, directiesecretaris Gouden Gids BV tel. (020) 567 6556
e-mail: s.janmaat@goudengids.nl
Bijgaand een screendump van de homepage van
www.nationaletelefoongids.nl

20 dec 99 09:32

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie