Sanex WTA Tour en Puma: nieuwe overeenkomst met Eurosport

Datum nieuwsfeit: 20-12-1999

EUROSPORT

Sanex WTA Tour en Regency/Puma overeenkomst met Eurosport

Sanex WTA Tour en Regency/Puma tekenen nieuwe uitgebreide overeenkomst met Eurosport

Stamford CT (VS), Los Angeles en Parijs (Frankrijk) - De Sanex WTA Tour en haar televisiepartner Regency Enterprises hebben hebben nieuwe afspraken gemaakt met Eurosport over het uitbreiden van het aantal uitzenduren van de professionele vrouwentour. De overeenkomst heeft een lengte van vijf jaar. De uitzendingen op Eurosport worden gepresenteerd door Puma AG, de partner van de WTA tour.

De nieuwe overeenkomst verdiept de succesvolle relatie die begin 1999 tot stand kwam tussen de Sanex WTA Tour, 's werelds grootste sportorganisatie voor vrouwen, Regency Enterprises, een van de meest innovatieve sport/communicatie bedrijven ter wereld en Eurosport, Europa's grootste sportzender. De intensievere samenwerking biedt talloze mogelijkheden op het gebied van TV-verslaggeving en gezamenlijke promotie op beide websites (www.wta.com en www.eurosport.com) en stelt de tennisfans in staat om tot in de kleinste details op de hoogte te blijven van het wel en wee van de tennissterren en hun resultaten.

Onderdeel van de overeenkomst is een uitbreiding van het aantal uur televisieverslaggeving op Eurosport van 200 uur in 1999 tot ruim 300 uur in 2000 met een verwachte verdere uitbreiding in de volgende jaren. Vrouwentennis krijgt de komende jaren prioriteit op Eurosport.

De overeenkomst is een gevolg van de groeiende interesse van het Europese kijkerspubliek in het vrouwentennis. In 1999 keken meer dan 60 miljoen mensen naar wedstrijden uit de WTA Tour, uitgezonden op Eurosport. Van de twintig best bekeken tenniswedstrijden (inclusief Grand Slams, WTA en ATP toernooien) waren er volgens onderzoek van kijkcijferinstituten, twaalf afkomstig uit de WTA Tour.

'We zijn opgetogen dat deze nieuwe overeenkomst onze samenwerking met Eurosport versterkt tot en met 2004,' zegt Barry McGuire, CEO van de Sanex WTA Tour. 'Vrouwentennis blijft groeien in populariteit en media-aandacht. De overeenkomst geeft ons Europese publiek meer dan ooit vrouwentennis op topniveau.'

'We zijn vereerd met de aandacht die Regency heeft gekregen vanwege haar associatie met PUMA en de Sanex WTA Tour. Samen met Eurosport gaan we door met het promoten van het professionele vrouwentennis als de best bekeken vrouwensport ter wereld,' zegt Arnon Milchan van Regency.

'Wij zijn natuurlijk heel tevreden dat we onze vruchtbare samenwerking met de Sanex WTA Tour en Regency kunnen versterken,' zegt Angelo Codignoni, CEO van Eurosport. 'Er is Eurosport veel aan gelegen onze kijkers te bieden wat ze willen zien. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwentennis een brede schare fans heeft opgebouwd die nationale grenzen te boven gaat. Het hernieuwen van de overeenkomst is een strategische stap die het belang van het vrouwentennis binnen onze programmering, alleen maar bevestigd.'

Bijlage: De WTA Tour 2000 loopt op Eurosport van januari tot en met november

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sanex WTA Tour
Donna Turner
Director of Media Relations and Publicity
Tel. 1-203/978-1740
Fax. 1-203/978-1702
(dturner@wtatour.com)
www.wtatour.com

Regency
Bill Weiner