Deens recreatiepark Tivoli wordt verkocht

PERSBERICHT - 21 DECEMBER 1999

Uit Nieuwsbrief Deens Verkeersbureau december '99

Tivoli wordt verkocht

Het bekende Deense recreatiepark Tivoli in het centrum van Kopenhagen wordt verkocht. Bierbrouwer Carlsberg, die 43 procent van de aandelen bezit, wil hiervan af om zich geheel te kunnen toeleggen op zijn kernactiviteit. De waarde van het 156-jarige Tivoli wordt op ongeveer
1.5 miljard Dkr. geschat.

De kans is aanwezig dat het populaire park in Deense handen blijft. Snoepfabrikant Michael Spangsberg, die het pretpark Bon-Bon Land in Holme-Olstrup op het eiland Seeland bezit, heeft van zijn belangstelling laten blijken. Er zou ook interesse zijn vanuit de Verenigde Staten en uit de Arabische wereld.

Bierbrouwer Carlsberg gaat ook Royal Scandinavia verkopen. Deze onderneming is bekend door het glaswerk van Holmegaard, het porselein van Bing & Grøndahl en het zilver van Georg Jensen, dat onder meer te koop wordt aangeboden in de grote, luxueuze winkel van het bedrijf aan Strøget in Kopenhagen.

Meer informatie:

Liesbeth van Galen
telefoonnummer 071-5233337 (uitsluitend voor pers). fax: 071-5211794,
e-mail: (lvg@dt.dk)

Deens Verkeersbureau

2300 AG Leiden

Website: www.visitdenmark.com
E-mail: (denemarken@dt.dk)

Consumentennummer: 0900-2025280 (24 uur p/d)