BEN wint de Mercur 1999 voor beste tijdschriftcampagne

Datum nieuwsfeit: 21-12-1999

Den Haag, 21 december 1999

Ben wint opnieuw: de Mercur 1999 voor beste tijdschriftcampagne

Ben heeft opnieuw een prijs gewonnen voor de vernieuwende en verrassende wijze waarop de nieuwe mobiele telecomaanbieder zich aan de markt heeft voorgesteld. Ben won de Mercur 1999 voor de beste tijdschriftcampagne. Na de NIMA Jaarprijs voor de beste introductiecampagne, is dit de tweede prijs die Ben in korte tijd in ontvangst mocht nemen. Aan de prijs is gratis advertentieruimte ter waarde van
f 100.000,- verbonden.

Uit het jury-rapport:
"Puur visueel, helemaal van deze tijd. Eigenlijk een lifestyle-campagne, slim verwoord in een modern, niet-reclamisch jasje. Mooi in z'n eenvoud met prachtige verstilde fotografie. Heel consistent en herkenbaar. Goed gesegmenteerd per tijdschrifttitel. Verrassend dat een telecomaanbieder voor sfeer en vorm kiest in tegenstelling tot veel van zijn concurrenten. Uiteindelijk heeft die breuk met het bestaande en die sfeer van vernieuwing bij de jury de doorslag gegeven. Ben en reclamebureau KesselsKramer laten met deze campagne heel goed zien dat emotie in print kan. Terecht de Adformatie Mercur 1999."

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Ben blijft werken aan een groter en kwalitatief hoogstaand netwerk en zal naar verwachting eind februari 2000 landelijk dekkend zijn. Het netwerk van Ben wordt gebouwd door Nokia. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Voor meer informatie:

Henny van der Heiden, Manager Marketing Communicatie en Voorlichting Telefoon: (070) 305 5000
Mobiel: (06) 2409 5376.