3Com en USWeb: draadloze applicaties mobiele werkomgeving

Datum nieuwsfeit: 21-12-1999

3Com en USWeb/CKS samen in E-Business oplossingen

Alliantie voor ontwikkeling van draadloze applicaties voor mobiele werkplek en geïntegreerde spraak/video/data-oplossingen

Maarssen / Brussel, 21 december 1999 - 3Com, toonaangevend leverancier van e-Networks, en USWeb/CKS, een vooraanstaand leverancier van Internetservices, sluiten een strategische alliantie voor ontwikkeling en verkoop van draadloze applicaties voor de mobiele werkomgeving, alsmede geconvergeerde spraak/data/video-oplossingen. 3Com zal tot 100 miljoen dollar in de alliantie steken, deels in de vorm van ontwikkelingsgeld, deels door een belang in USWeb/CKS te nemen. De alliantie zal naar verwachting in de tweede helft van 2000 de eerste e-business-oplossingen opleveren. De alliantie is een belangrijke nieuwe stap in 3Com's e-Networks-strategie en verruimt het oplossingsaanbod voor e-business-toepassingen van beide ondernemingen.

Schaalbare oplossingen voor enterprises en service-providers Een gemengd 3Com/USWeb-team zal schaalbare e-business-oplossingen voor enterprise-klanten en service-providers ontwikkelen. Op basis van een reeks pakket-oplossingen kunnen consultants van USWeb/CKS en 3Com Consulting Services in overleg met de klant oplossingen op maat aanbieden, afgestemd op de specifieke e-business-behoeften van de organisatie. De klant krijgt daarbij inzicht in de complete handelsketen - van back-end bedrijfssysteem tot en met de consument.

Centers of excellence
Beide bedrijven zullen voorts oplossingen ontwikkelen en demonstreren op basis van nieuwe technologieën, waaronder draadloze oplossingen voor de mobiele werkplek en geconvergeerde spraak/data/video-oplossingen. Dat gebeurt in de Centers of Excellence van USWeb/CKS. Deze centers worden wereldwijd opgezet in de vorm van ontwikkelingslabs. De oplossingen worden ook gedemonstreerd in het 3Com Convergence Lab op de hoofdvestiging van 3Com in het Amerikaanse Santa Clara.

Over USWeb
USWeb/CKS helpt bedrijven om zich in te richten op de digitale economie, om zo een duurzaam concurrentievoordeel te creëren. Daartoe heeft de onderneming een standaardconcept ontwikkeld - Time-to-Value - dat bedrijven in staat stelt op korte termijn baanbrekende resultaten te boeken. USWeb/CKS heeft haar hoofdkantoor in San Francisco en heeft verspreid over 13 landen ruim 4000 professionals in dienst. De onderneming maakte onlangs plannen bekend om samen te gaan met Whittman-Hart Corporation. Kijk voor meer informatie op www.uswebcks.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie