Politiebericht: Bekeuren verkeersovertreders markt Veendam

Datum nieuwsfeit: 21-12-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Veendam 21-12-99

Politie bekeurt verkeersovertreders op markt Veendam/ Inrijverbod te vaak overtreden

Dinsdag 21 december 1999

De politie in Veendam gaat de komende tijd repressief optreden tegen overtreding van de inrijverboden op de warenmarkt in Veendam. Fietsers, bromfietsers en automobilisten overtreden het verbod regelmatig, waardoor gevaarlijke verkeerssituaties ontstaan voor voetgangers.

Ten behoeve van de markt wordt op maandagen het gedeelte van de Winkler Prinsstraat in Veendam, gelegen tussen de Kerkstraat en de Van Berensteijnstraat door de gemeente afgesloten. Bij de afsluiting worden borden geplaatst die aangeven dat het marktgedeelte tussen 10.00 uur en 18.00 uur is gesloten voor alle verkeer, behalve voor voetgangers. Wekelijks blijkt dat fietsers, bromfietsers en automobilisten de inrijverboden regelmatig negeren, waardoor voor bezoekers die de markt te voet bezoeken gevaarlijke situaties ontstaan. Daarom gaat de politie in Veendam de komende weken bekeurend optreden tegen overtreders van de inrijverboden. Overtreders van de geslotenverklaringen riskeren een geldboete van 50 respectievelijk 70 gulden voor fietsers en bromfietsers en 120 gulden voor bestuurders van auto's en motorfietsen.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010