Politieberichten Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 21-12-1999

Dinsdag 21 December

BROMFIETSER GEWOND BIJ ONGEVAL (Schijndel)

Maandagmiddag is een 47-jarige bromfietser uit Schijndel gewond geraakt. De bromfietser reed over de Rooiseweg in Schijndel. Bij de Landingsweg werd hij aangereden door een auto die in dezelfde richting reed, en die de Landingsweg inreed. De bestuurder een 22 jarige man uit Keldonk, had de bromfietser niet gezien. De Schijndelnaar is met een gebroken sleutelbeen overgebracht naar een ziekenhuis.

DUBBEL ONGEVAL (Sint Oedenrode)

Maandagavond vond op de Schijndelseheide in Sint Oedenrode een ongeval plaats. Een 39-jarige automobilist uit Schijndel schrok van een overstekend beest, waardoor hij een uitwijkmanoeuvre maakte. Hierdoor kwam hij in de berm en botste tegen een boom. De Schijndelnaar raakte hierbij licht gewond. Terwijl de man naast zijn auto om hulp aan het bellen was, kwam vanuit tegenovergestelde richting een auto bestuurd door een 53-jarige man uit Liempde. Deze zag de deels op de weg staande auto van de Schijndelnaar te laat, schampte deze en kwam tegen een boom tot stilstand. De man is met hoofdletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Eindhoven.

INBRAAK WONING (Berlicum)

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een woning aan de Berlingenweg in Berlicum. Een raam van de woning werd opengebroken. De hele benedenverdieping werd doorzocht. Een laptopcomputer, een koffertje en een tas werden gestolen.

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een woning aan Bleijendaalseweg in Berlicum. Uit de woning werden onder andere een tas en auto sleutels gestolen. Met de autosleutels is de bij de woning geparkeerde blauwe Mercedes 300 SEL gestolen. Het kenteken van de auto is FS-SJ-42.

MAN GEWOND BIJ ONGEVAL (Sint Oedenrode)

Dinsdagmorgen is een 26-jarige man uit Sint Oedenrode gewond geraakt bij een ongeval. De man reed met zijn auto over de Rooiseweg in Schijndel. De man was geschrokken van een vrachtauto, die eveneens over de Rooiseweg reed, waarvan de verlichting werd ontstoken. De man remde af en week uit naar rechts. Daarbij kwam hij in aanrijding met een boom. Hij is met schouderletsel overgebracht naar een ziekenhuis.

VROUW GEWOND BIJ ONGEVAL (Boskant)

Dinsdagmorgen is een 56-jarige vrouw uit Sint Oedenrode gewond geraakt bij een ongeval. De vrouw reed rond 08.15 uur over de Boskantseweg in Boskant in de richting Best. Vanuit tegenovergestelde richting kwam een vrachtauto langs rijden. Toen die ter hoogte van de auto van de vrouw reed, viel een hoeveelheid zand van die auto. Doordat de vrouw daardoor niets kon zien remde ze af. De auto achter haar, bestuurd door 24-jarige man uit Veghel zag dat te laat en reed achter tegen de auto van de vrouw. De vrouw hield hier een pijnlijke nek aan over. De politie wil graag in contact komen met de vrachtautobestuurder, die in de richting Sint Oedenrode reed.

MAN AANGEHOUDEN VOOR VERDUISTERING (Sint Oedenrode)

Dinsdagmorgen is een 19-jarige man uit Tilburg aangehouden. De man had in een winkel in Sint Oedenrode, waar hij werkte, een bedrag van enkele honderden guldens verduisterd. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.