Brief minister Verkeer over vervoerssegmenten Schiphol

00000000.218 brief min vw inzake vervoerssegmenten schiphol
Gemaakt: 28-12-1999 tijd: 15:44

Aan

de voorzitter van de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

`s-Gravenhage, 21 dec. 1999

Onderwerp

Vervoerssegmenten Schiphol.

Geachte voorzitter,

In uw brief van 2 december 1999, geeft u aan dat mijn brief van 2 november 1999

inzake de toegevoegde waarde van vervoerssegmenten niet volledig tegemoet komt aan de op 1 juli 1999 aangehouden motie Rosenmöller; u verzoekt alsnog de betreffende informatie te doen toekomen.

In mijn brief van 2 november 1999 heb ik aangegeven dat het belang van het transfersegment in relatie tot andere vervoerssegmenten in de eerder door mij toegezegde Mainportnota aan de orde zal komen. Deze nota, inclusief een paragraaf die ingaat op de gevraagde informatie, zal u zeer binnenkort bereiken.

Overigens acht ik de vraag naar het aandeel van het transfervervoer in het totale vervoer niet relevant. Er is geen intentie daarop te willen sturen vanuit het rijksbeleid.

Het is aan de bedrijven om te bepalen hoeveel transfer vanuit bedrijfseconomisch perspectief nodig en belangrijk is. Hierbij dienen zij zich te houden aan de normen op het gebied van milieu en veiligheid.

Hoogachtend,

DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT,