Ericsson is klaar voor de overgang naar het jaar 2000

Ericsson in België Persberichten

Ericsson is klaar voor de overgang naar het jaar 2000

21 December 1999

Ericsson heeft aanzienlijke inspanningen gedaan om storingen in Ericsson systemen, direct of indirect veroorzaakt door de getallenwissel, uit te schakelen en tot het minimum terug te brengen. Alle Ericsson producten ondergingen een Y2K-standvastigheids-test en upgrades werden aangeboden aan de klanten die het nodig zouden kunnen hebben.

Kritieke interne informatiesystemen werden getest en ondergingen een upgrade ter verzekering van de interne werkcondities.

Alle fases in de leveringsketen, van bestelling tot en met installatie, werden getoetst zodat de continue hoge leveringskwaliteit van Ericssongoederen en -diensten kan aangehouden worden.

Jaarlijks lopen er over heel de wereld, tijdens de overgang van oud naar nieuw, vaste en mobiele publieke telefoonnetwerken vast. Ook dit jaar mag dit euvel verwacht worden. Congestie is echter geen defect, maar een gevolg van de hoeveelheid uitrusting en communicatielijnen die in een bepaald land of een bepaalde regio geïnstalleerd werden.

Ericssons systemen beschikken over ingebouwde routines ter voorkoming van overbelasting. Zo kunnen deze systemen verder functioneren en zoveel mogelijk verkeer verwerken, ook al is de hoeveelheid verbindingspogingen uitzonderlijk hoog.

Ericsson wil zijn klanten zo goed mogelijk bijstaan tijdens de overgang. Daarom stelt het, verspreid over meer dan 200 locaties, meer dan 3000 personeelsleden ter beschikking tijdens de "millennium shift". Ter coördinatie van deze actie werden een aantal nieuwe procedures en systemen ontwikkeld en getest, zoals een exclusief wereldwijd communicatiesysteem voor een snelle informatievergaring en -verspreiding tijdens deze periode.

Ericsson is de leidinggevende leverancier in de nieuwe telecomwereld. Het bedrijf biedt communicatie-oplossingen die hoogstaande telecom- en datacom-technologieën combineren met een ongeziene mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 werknemers in meer dan 140 landen, vereenvoudigt Ericsson wereldwijd de communicatie voor zijn klanten - operators en "service providers", bedrijven en consumenten.

Bezoek de Ericsson Press Room op het adres : www.ericsson.se/pressroom

In België bestrijkt Ericsson, met een huidig personeelsbestand van meer dan 400 vaste werknemers, alle gebieden van tele- en datacommunicatie. De omzet van de Belgische vestiging bedroeg in 1998 4,5 miljard BEF en belooft in 1999 beduidend hoger te liggen.

VOOR MEER INFORMATIE KUNT U ZICH WENDEN TOT:

Véronique Lenne, Communications Manager, Ericsson NV Tel. +32 2 745 13 06 E-mail : (veronique.lenne@ebr.ericsson.se)

Pia Gideon, Vice President External Relations Tel. +46 8 719 2864, +46 70 519 2864 E-mail: (pia.gideon@lme.ericsson.se)

Helena Norrman, press manager Tel. +46 8 719 3829, +46 70 344 4088 E-mail: (helena.norrman@lme.ericsson.se)

Laatste aanpassing op 29 December 1999