Politieberichten Eindhoven en Helmond

Persbericht 22 december 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Automobilist rijdt met ontzegging
Een 28-jarige Eindhovense automobilist is dinsdagavond om 19.00 uur op de Onze Lieve Vrouwestraat aangehouden. De man had een ontzegging van de rijbevoegdheid tot 8 oktober 2006. Zijn auto, een BMW, is in beslag genomen. Een politieman, die wist dat de man lange tijd ontzegging had, zag hem rijden.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Tongelresestraat is woensdagmorgen om 3.05 uur een 30-jarige Eindhovense automobilist aangehouden omdat hij gedronken had. De uitslag van de ademanalyse was ruim 1 promille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur.

Eindhoven: Auto gestolen
Dinsdag is vanaf het parkeerterrein van het Winkelcentrum Woensel een witte Opel Corsa met het kenteken FF-GF-51 gestolen.

Helmond: Man doet greep in kassa
Een 29-jarige man uit Den Bosch is dinsdagavond om 20.10 uur op de Stationsstraat aangehouden. De man wordt er van verdacht dat hij om 19.05 uur bij een zaak in huishoudelijke artikelen aan de Markt een greep in de kassa heeft gedaan. Klanten probeerden de man te overmeesteren maar de man kon ontkomen. Een zoektocht leverde niets op, totdat de politie een telefoontje kreeg uit Den Bosch. Een vrouw meldde dat haar zoon vanaf het station in Helmond had gebeld dat hij gewond was en opgehaald wilde worden. De politie trof in een telefooncel bij het station de 29-jarige Bosschenaar. Hij bekende meteen de greep in de kassa gedaan te hebben. Nadat hij in het ziekenhuis behandeld was, hij kreeg negen hechtingen, is hij voor onderzoek gesloten. De grootte van de buit is niet bekend.

Helmond: Inbraak
In de nacht van dinsdag op woensdag is op de Europaweg in een kantoor ingebroken. Bij het bedrijf werd een ruit ingegooid en een computer gestolen.