Adobe introduceert Acrobat Distiller Server voor Linux

Datum nieuwsfeit: 22-12-1999

Adobe ondersteunt Linux-platform

Adobe introduceert Acrobat Distiller Server voor Linux en stelt proefversie van FrameMaker beschikbaar op Adobe.com-website

Amsterdam, 22 december 1999 - Adobe Systems heeft vandaag bekendgemaakt Linux® te gaan ondersteunen. Linux wordt voor bedrijven steeds belangrijker als ontwikkelplatform bij het bouwen van infrastructuren gericht op Internet. Vanaf het eerste kwartaal van 2000 zal Adobe een Linux-versie aanbieden van de Adobe® Acrobat® Distiller® software. Klanten kunnen met ingang van vandaag al de bètaversie van Adobe FrameMaker® voor Linux downloaden vanaf de website Adobe.com.

Bruce Chizen, executive vice president Worldwide Products and Marketing van Adobe, zei: "Adobe houdt de vinger aan de pols voor wat betreft nieuwe trends en behoeften bij klanten, en we hebben opgemerkt dat steeds meer klanten interesse krijgen in het Linux-besturingssysteem. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om schaalbare oplossingen te ontwikkelen die op het Web zijn toegesneden, en we geloven dat Linux werkelijk potentieel heeft als alternatief platform voor onze klanten."

Stapels Adobe PostScript-documenten converteren naar Adobe PDF Aangezien Adobe Acrobat dé softwaretool voor documentenuitwisseling binnen ondernemingen is geworden, hebben veel klanten Adobe gevraagd om een servergebaseerde oplossing waarmee grote hoeveelheden PostScript-bestanden geconverteerd kunnen worden naar Adobe PDF. De Adobe Acrobat Distiller Server, die draait onder Linux, Sun(tm) SPARC(tm) Solaris(tm) en Windows® NT®, biedt gebruikers een flexibel mechanisme om automatisch Adobe PDF-documenten aan te maken. Daarnaast is er een gratis Linux-versie van de Adobe Acrobat Reader(tm) te verkrijgen op de website Adobe.com.

Publiceren op papier en op het Web met FrameMaker
Adobe FrameMaker 5.5.6 is een geïntegreerde oplossing voor het maken en publiceren van documenten. Het programma heeft vele geavanceerde kenmerken, zoals uitgebreide WYSIWYG-tekstverwerkingsfuncties, slimme formatteerfuncties en krachtige hulpmiddelen voor tabellenontwerp. Productiviteitsverhogende extra's als herbruikbare sjablonen en tools voor publicatie in boekvorm, kruisverwijzingen, indexen en inhoudsopgaven zorgen ervoor dat gebruikers lange documenten snel af hebben. FrameMaker kan documenten aanmaken in HTML, XML en Adobe PDF en ze natuurlijk ook afdrukken. Al met al is het de alles-in-één-oplossing voor wie wil publiceren.

Verkrijgbaarheid
Adobe Acrobat Distiller Server voor Linux, Sun SPARC Solaris en Windows NT wordt in het eerste kwartaal van 2000 op de markt gebracht. De bètaversie van Adobe FrameMaker voor Linux is nu verkrijgbaar op de Adobe-website: www.adobe.com/products/framemaker/fmlinux.html.

Over Adobe
Adobe Systems is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van software voor grafisch ontwerp, de uitgeverij en afbeeldingen voor het WWW en voor de drukkerij en de op één na grootste producent van software voor de PC ter wereld met een jaarlijkse winst die de 1 miljard nadert. De onderneming produceert met prijzen onderscheiden software-applicaties voor het WWW en voor grafische ontwerpers, professionele uitgevers, organisaties die intensief gebruik maken van documentenintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe's producten bieden klanten de mogelijkheden visueel rijk uitgevoerde beelden en documenten te creëren, te publiceren en af te leveren verspreid over alle soorten printers en elektronische media. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Adobe Systems Benelux
Tel: +31 20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, Acrobat en PostScript 3 zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft, Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Sun en Solaris zijn handelsmerken van Sun Microsystems. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.