Centura Software introduceert Velocis Database Server 3.0

Datum nieuwsfeit: 22-12-1999

Centura Software introduceert nieuwe versie Velocis Database Server 3.0

e-businessoplossing voor Linux, Unix en Windows NT

Maarssen, december 1999 - Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, heeft een nieuwe versie van haar krachtige, platformoverschrijdende Velocis Database Server (Velocis) op de markt gebracht. Velocis 3.0 is een efficiënte data management oplossing voor e-business diensten en -toepassingen op kostenbesparende platforms zoals Linux met Apache.

Velocis is de enige 'embeddable' database server waarbij eenvoudig gegevensbeheer wordt gecombineerd met symmetrische multi-processor schaalbaarheid. Het kan zware applicaties ondersteunen met een minimum aan - of zelfs zonder - ondersteunend personeel. Software verkopers, ASP's (application service providers) en MIS-afdelingen kunnen met Velocis 3.0 versneld omvangrijke en transactiegebaseerde webapplicaties ontwikkelen. Daarnaast maakt de Velocis Application Server Technology (VAST), die in Velocis 3.0 voor het eerst wordt gebruikt, naadloze integratie van gegevensbeheer met webapplicaties mogelijk. Kortom, Velocis is ontwikkeld om de volgende generatie informatiegestuurde e-businessapplicaties te ondersteunen ten behoeve van verticale markten zoals productieomgevingen, telecommunicatie, de gezondheidszorg, de financiële dienstverlening, netwerk- en systeemmanagement en document- en imagemanagement.

Velocis 3.0 bevordert e-businessoplossingen door verbeterde mogelijkheden, zoals VAST, symmetrische multi-processor ondersteuning en 're-entrancy' op de server.

· VAST is een nieuw concept waardoor applicaties rechtstreeks contact kunnen maken met het database server proces. Door gebruik te maken van VAST kan Velocis webtransacties en informatieverzoeken uitvoeren terwijl ze rechtstreeks verbonden is met een webserver. Hierdoor wordt typische DBMS connectiviteitsoverhead voorkomen. In principe neemt VAST de laag weg tussen de webapplicatie en de databaseserver.

· Door gebruik te maken van meerdere 'threads' kan het Velocis 3.0 serverproces profiteren van de mogelijkheden van symmetrische multi-processing (SMP) computers, die de uitvoering van computertaken over meerdere CPU's kunnen verspreiden. Hierdoor kan Velocis 3.0 veel meer verwerkingsaanvragen en bijbehorende 'user loads' ondersteunen.
· Centura heeft een aantal kritieke componenten van de Velocis 3.0 database-engine geherstructureerd voor maximale prestatie. De server is 're-entrant' gemaakt waardoor deze optimaal gebruik kan maken van de operating software (OS) 'threads', die bij de meeste besturingssystemen tot het laagste uitvoeringsniveau behoren.

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumbestendig.

Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand
Influx PR Centura Software
055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
Influx-pr.com