Brief Van der Ploeg (Cultuur) over werkplan monumentenzorg

Datum nieuwsfeit: 22-12-1999

ocw00000.025 brief sts ocw inzake werkplan monumentenzorg Gemaakt: 14-1-2000 tijd: 11:40 RTF

Blad 1

OCenW

De Voorzitter van de Tweede Kamer

der Staten Generaal

Zoetermeer, 22 dec. 1999

Onderwerp

Evaluatie Werkplan Monumentenzorg

Op 1 september 1999 bood ik u de evaluatie aan van de uitvoering tot nu toe van het Werkplan voor de Monumentenzorg `Op de bres' (WPM). Bij deze gelegenheid ging ik kort in op de belangrijkste resultaten van de evaluatie, en gaf ik te kennen in het najaar met u van gedachten te willen wisselen over de vraag welke consequenties hieraan kunnen worden verbonden. In de tussentijd zouden dan de betrokken partijen - VNG, IPO, NCM en NRF - hun standpunt kunnen bepalen en dit met mij bespreken.

Dit laatste is gebeurd. Helaas nam het overleg met de genoemde partijen echter meer tijd in beslag dan was voorzien, waardoor het mij niet mogelijk is u nog dit jaar hierover te informeren. Ik zal u zo spoedig mogelijk na het Kerstreces, maar in elk geval vóór eind januari, op de hoogte stellen van de consequenties die ik aan de evaluatie van het WPM wil verbinden.

De Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur enWetenschappen,

dr. F. van der Ploeg,