Cap Gemini in alliantie met Sterling Software

Datum nieuwsfeit: 22-12-1999

Cap Gemini in alliantie met Sterling Software

Meer gebruikers vragen om ondersteuning COOL:Gen

AMSTERDAM, 22 december 1999 Cap Gemini Nederland B.V. en Sterling Software BV zijn een alliantie aangegaan, waardoor Cap Gemini de beschikking krijgt over het software-ontwikkelingsproduct COOL:Gen van Sterling Software.

Cap Gemini zal COOL:Gen gaan gebruiken om het kennisniveau van de eigen medewerkers op het vereiste hoge niveau te houden. Volgens Jaap Dwarshuis, manager Competence Center COOL:Gen van Cap Gemini, is de alliantie met Sterling Software van groot belang. Een groeiend aantal bedrijven neemt COOL:Gen in gebruik en verlangt van Cap Gemini ondersteuning.

Als tweede argument voor het aangaan van de alliantie, noemt Dwarshuis de overweging dat de Component Based Development-architectuur binnen Cap Gemini als speerpunt is gedefinieerd. COOL:Gen maakt het mogelijk deze architectuur te implementeren binnen de bedrijfsarchitectuur van de klanten van Cap Gemini. Een derde argument is volgens Dwarshuis, dat COOL:Gen uitstekende mogelijkheden biedt voor de professionele ontwikkeling van de Cap Gemini-medewerkers.

De alliantie met Cap Gemini volgt op eerdere, vergelijkbare overeenkomsten met onder meer Origin en CMG.

Cap Gemini Cap Gemini is een professionele dienstverlener in de markt voor management-consulting en informatietechnologie. Cap Gemini Nederland B.V. maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde Cap Gemini N.V. Met een omzet van ruim 1,43 miljard gulden in 1998 en ruim 7.000 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Cap Gemini N.V. maakt deel uit van de internationale Cap Gemini Group, die in 1998 een omzet behaalde van meer dan 8 miljard gulden en wereldwijd 40.000 medewerkers telt. Ga voor meer informatie naar de website www.capgemini.nl

COOL Producten De COOL-producten bieden ontwikkelaars van bedrijfsbrede toepassingen een complete reeks ontwikkelmogelijkheden ten behoeve van onder meer eBusiness procesmodellering, applicatie-integratie, behoud van legacy-systemen, ontwikkeling van gedistribueerde componenten en assembly. De COOL-productlijn is ontworpen om bedrijven concurrerend te laten zijn in het Internet-tijdperk.

Sterling Software Sterling Software is een toonaangevende aanbieder van software en diensten ten behoeve van applicatie-ontwikkeling, business intelligence, informatie-management en systems management. De onderneming behoort tot de twintig grootste software-ondernemingen wereldwijd. Sterling Software heeft inmiddels 20.000 klanten voorzien van haar producten en diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dallas, V.S. en de 3700 medewerkers werken verspreid over 90 vestigingen wereldwijd.

Sterling Software

Voor meer informatie kunt u mailen naar: (info@sterling.nl) of bellen naar nummer: 020 - 6614111