OPTA praat met EnerTel en Telfort over schaarste

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999

OPTA

OPTA praat met EnerTel en Telfort over schaarste

Den Haag 23 december 1999 - Het college van OPTA heeft EnerTel en Telfort nog dit jaar uitgenodigd voor een gesprek over schaarste aan interconnectieverbindingen. Met de uitnodiging reageert OPTA op de aankondiging van beide partijen woensdag in de pers dat zij nog steeds onvoldoende interconnectieverbindingen van KPN geleverd krijgen. Vooral de bestelprocedure en de manier waarop toekomstig gebruik moet worden ingeschat zijn volgens de twee telecombedrijven voor verbetering vatbaar.

Hoewel EnerTel en Telfort geen geschil over schaarste bij OPTA hebben ingediend bevestigt hun mededeling van woensdag dat er wel onduidelijkheden zijn geweest in de onderhandelingen met KPN over het leveren van verbindingen. OPTA heeft begin december aan de markt laten weten dat zij vindt dat de bestelprocedure verbeterd moet worden en dat marktpartijen daar gezamenlijk aan moeten werken. OPTA hoopt dat het gesprek er toe leidt dat alle marktpartijen snel onderling betere afspraken gaan maken, zodat er structureel en duurzaam een eind komt aan schaarste aan interconnectieverbindingen

Noot voor redacties