Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuwe huisstijl voor DFDS Seaways

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT - 23 DECEMBER 1999

Roel Huisman: Tijd voor een frisse eigentijdse uitstraling Nieuwe huisstijl voor DFDS Seaways

DFDS Seaways, de ferrymaatschappij tussen IJmuiden en Newcastle (UK) lanceert een nieuwe huisstijl, die gepaard gaat met een reclamecampagne.

Doel van de campagne is het weergeven van het luxe zeereisgevoel in woord en beeld, in overeenstemming met het vernieuwde product van DFDS Seaways. Vanaf eind december verschijnen de eerste uitingen in de regionale en landelijke dagbladen en diverse week- en maandbladen.

Het beeldmateriaal van de nieuwe campagne geeft de jaren tussen 1940 en 1960 weer, waarbij in de teksten gebruik is gemaakt van het thema TIJD.

Tijd voor iets nieuws
Roel Huisman, directeur van DFDS Seaways, zegt hierover: "Het was tijd voor iets nieuws. Wij zijn een jong, dynamisch en snel groeiend bedrijf en vooral na het beëindigen van onze ferrydiensten naar Scandinavië zijn wij ons op andere en vooral jongere doelgroepen gaan richten. In een tijd, waarin alles steeds sneller moet, hebben wij het zgn. Liner-Concept ontwikkeld en stellen de ervaring van een relaxte zeereis met overnachting aan boord van een luxe cruiseferry centraal in deze campagne. Het doel ervan is het creëren van een eigentijdse en frisse uitstraling, waarbij veel aan de verbeelding van de cliënt wordt overgelaten".

Concept
Het concept, dat door DDB Needham in Kopenhagen is ontwikkeld, is door het in Dordrecht gevestigde bureau Nederlof op de Nederlandse markt toegepast. Het wordt ook gebruikt in Denemarken, Zweden en Duitsland. Bij DFDS Seaways is Roel Huisman verantwoordelijk.

DFDS Seaways beschikt op het traject IJmuiden - Newcastle over twee cruiseschepen: het MS King of Scandinavia biedt plaats aan 900 passagiers en het MS Admiral of Scandinavia heeft ruimte voor 1100 passagiers. Beide schepen zijn uitgerust met drie restaurants, een pianobar, een pub, een dansgelegenheid, een casino en een bioscoop.

DFDS Seaways vertrekt gedurende de wintermaanden om de dag vanaf IJmuiden om 18.00 uur richting Newcastle in Noord-Engeland, waar het schip rond 09.00 uur de volgende dag arriveert. Vanaf 20 april, als er met twee schepen wordt gevaren, zijn er dagelijkse vertrekken vanaf zowel IJmuiden als Newcastle. Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie bellen: 0255 - 53 75 56.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie