Havenbedrijf Antwerpen werkt samen met NMBS-Telecom

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999

---

Onderwerp: Havenbedrijf Antwerpen sluit samenwerkingsovereenkomst met NMBS-Telecom

Auteur: Ann Wittemans
E-mail: (ann.wittemans@haven.antwerpen.be)
Bedrijf: Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen
Adres: Entrepotkaai 1
Plaats: 2000 Antwerpen
Tel.: (03)205 2309
Fax: (03)205 2329

Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen heeft in haar Raad van Bestuur van 21 december 1999 besloten een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met NMBS-Telecom. Hierbij zal gezamelijk een glasvezelnetwerk worden aangelegd doorheen het havengebied van Antwerpen. De ruggegraat van dit netwerk zal bestaan uit 5 redundante lussen met een totale lengte van ca. 75 km en bedekt naast het ganse rechteroevergebied eveneens een belangrijk gedeelte van het linkeroevergebied.

Het netwerk zal operationeel zijn in de zomer van 2000 en zal de behoefte invullen die het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen heeft op het vlak van de toenemende data-, stem- en videotoepassingen binnen haar eigen diensten.

Met dit netwerk wil het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen zich opmaken voor de uitdaging van het nieuwe millenium.

Door de samenwerking met NMBS-Telecom wil het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen op een economische wijze in haar eigen behoeften voorzien en tegelijkertijd de havengebruikers toelaten te beschikken over een bredere waaier aan telecommunicatiemogelijkheden.

Antwerpen, 23 december 1999

Voor meer informatie kan u contact opnemen met ir. I. Koeklenberg,
Hoofdingenieur-directeur (tel :03/205 25 78).