Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Toestand gemeentelijke huisvesting Houten

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Digitale Gemeente Houten

Gemeentenieuws van 23/12/99

Hoe staat het eigenlijk met het gemeentehuis?

Na allerlei artikelen in de gemeenterubriek en een tweetal openbare bijeenkomsten lijkt het een beetje stil geworden rond het onderwerp 'gemeentelijke huisvesting'. Gebeurt er niets? Jawel, er gebeurt zeker wat. Na alle vragen die de gemeente bereikten, niet alleen vanuit de politieke partijen, maar ook vanuit geïnteresseerde bewoners, bestond er bij iedereen de grote behoefte om eens goed op een rij te zetten hoe het staat met de overeenkomsten en verschillen in alle rapporten die zijn verschenen. En daar wordt nu aan gewerkt.

Het ligt in de bedoeling dat vier partijen hun licht laten schijnen over de gegevens die in verschillende rapporten staan. Dat zijn:


* De architect van het huidige gemeentehuis;
* De deskundigen van Ernst & Young die in opdracht van de gemeente een 'second opinion' hebben uitgevoerd;

* De opstellers van de rapporten 'Tussenstand' en 'Eindstand';
* De gemeente zelf.

Voordat deze partijen met elkaar om tafel zijn gaan zitten, is er wat voorwerk gedaan om de gesprekken wat te stroomlijnen. Zo is er een uitvoerige vragenlijst gemaakt die door de partijen moest worden ingevuld. De vragen die zijn gesteld betreffen vooral de feitelijkheden in de discussie, veel van de vragen zijn dan ook gesteld door bezoekers van de verschillende informatiebijeenkomsten. Een paar voorbeelden:


* Hoeveel werkplekken kun je kwijt in het huidige gemeentehuis?
* Wat is nu het aantal vierkante meter per medewerker?
* Hoeveel parkeerplaatsen zijn er nu? Wat is de norm?
* Hoe omschrijft u het gewenste kwaliteitsniveau?
* Wat is de netto ruimtebehoefte per functie?
* Wat zal de bruto/nettoverhouding zijn van het gemeentehuis na een verbouw?

* Wat is de opbouw van de investerings- en exploitatieberekening?
* Wat wordt verstaan onder de 'inrichtingskosten'?

De vragenlijst is door iedereen ingevuld en er heeft reeds een eerste bijeenkomst plaatsgevonden. Daarin werd constructief en in harmonie gewerkt aan een goede analyse van de verschillen en overeenkomsten van inzichten. Men is nog niet klaar, naar verwachting zullen er ook in januari bijeenkomsten plaatsvinden. De resultaten worden, zoals gebruikelijk, voorzien van een ambtelijk advies en aangeboden aan het college dat dan zal beslissen wat er verder mee gebeurt.

Copyright © De Digitale Gemeente Houten 1998 - 1999 Vragen, opmerkingen, suggesties? (info@houten.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie