Politieberichten stad Groningen

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Donderdag 23 december 1999

Raam vernield
In de Butjesstraat in Groningen heeft de politie gisteravond een 25-jarige man uit Groningen en nog onbekende man, aangehouden wegens vernieling. Een buurtbewoner meldde dat hij had gezien dat twee mannen een raam van een woning hadden ingegooid. Op basis van het opgegeven signalement konden beide verdachten korte tijd later worden aangehouden. De nog onbekende verdachte weigert zijn naam op te geven. Hij heeft wel bekend bij de vernieling betrokken te zijn geweest. De man is ingesloten. De 25-jarige verdachte is na verhoor heengezonden. Hij weigerde een verklaring af te leggen.

Bestuurder onder invloed
Op de Oosterhamrikkade in Groningen heeft de politie gisteravond een 21-jarige automobilist uit Middelstum aangehouden. De man bleek bij een controle door de politie naar drank te ruiken. Bij de ademanalyse werd 0.8 promille alcohol gemeten. De man is na verhoor heengezonden met een dagvaarding en een geldboete van 700 gulden. Ook werd hem een rijverbod van 2 uur opgelegd.

Dealer aangehouden
De politie heeft gisteravond op het Gedempte Zuiderdiep een 28-jarige man uit Zeewolde aangehouden. De man werd op de Nieuwstad door de politie betrapt toen hij harddrugs verkocht aan de inzittenden van een auto. Bij de aanhouding bleek de man nog in het bezit te zijn van een 1,5 gram heroïne en 2,5 gram cocaïne. Tevens had de man een groot geldbedrag op zak. Hij is voor nader onderzoek en verhoor ingesloten. De drugs zijn in beslag genomen.

Overlastveroorzakers aangehouden
In een portiek aan de Kostersgang in Groningen heeft de politie gistermorgen drie mannen (30, 48 en 57) uit Groningen aangehouden. Zij hielden zich zonder noodzaak op in het portiek en dronken alcohol. De mannen zijn na verhoor met ieder een boete van 80 gulden heengezonden. Ook in een portiek aan de Stationsstraat in Groningen is gistermorgen een 31-jarige man uit de stad aangehouden. Hij zat drugs te gebruiken. Ook hij kreeg een boete van 80 gulden.

Man beroofd in zijn woning
Een 63-jarige man uit Groningen is gistermorgen beroofd in zijn woning aan de Merelstraat in Groningen. De man had de avond te voor onderdak verleend aan 36-jarige vrouw uit Groningen, die hij kent uit een eerdere werkkring. Toen de vrouw, na te hebben overnacht, de woning van het slachtoffer wilde verlaten eiste zij geld van de bewoner. Die weigerde waarna een handgemeen ontstond. De vrouw dreigde daarbij met een schaar. Tijdens de schermutseling liep de man een snijwond aan een hand op toen hij een stekende beweging van de vrouw probeerde af te weren. De vrouw zag kans de portemonnee van de man af te pakken en de woning te verlaten. Op basis van het signalement kon de vrouw korte tijd later door de politie worden aangehouden in het Noorderplanstoen. Zij was nog in het bezit van bankpasjes van het slachtoffer. De vrouw is na verhoor overgedragen aan de parketpolitie omdat ze nog een gevangenisstraf van twee maanden moet uitzitten.

Bedrijfsongeval
Bij een bedrijfsongeval in een pand aan de Osloweg in Groningen is gistermorgen een 32-jarige man uit de gemeente Loppersum ernstig gewond geraakt. De man was tijdens zijn werkzaamheden bezig met het bedienen van een cirkelzaag. Door onbekende oorzaak verloor de man de controle over de machine en kwam met een arm in de cirkelzaag terecht. Hij is voor behandeling overgebracht maar een ziekenhuis met ernstige verwondingen aan zijn arm.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010