Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Claudia van Osnabrugge
Datum: 23 december 1999
Kop-staart aanrijding Voorhout
Op de Leidsevaart (ter hoogte van KTS) is woensdagmorgen 22 december iets voor 09.00 uur een ongeluk gebeurd. Een 50-jarige vrouw uit Sassenheim reed met de auto uit de richting van Noordwijk over de Leidsevaart. Toen het verkeer voor haar remde, reageerde de vrouw niet op tijd. De vrouw botste op de auto voor haar. Uiteindelijk werd het een ketting van vier personenauto's. Een 23-jarige vrouw uit Rijnsburg is met nekklachten overgebracht naar het Diaconessenziekenhuis in Leiden.

Brand Noordwijkerhout
Iets voor 19.00 uur is woensdagavond 22 december brand uitgebroken in een schuur achter een woning aan de Kerkstraat. Zowel het brandweerkorps van Noordwijkerhout als van Noordwijk zijn uitgerukt om de vlammen te bestrijden. Voor de zekerheid zijn een aantal op een naastgelegen parkeerplaats geparkeerde auto's verwijderd. De schuur die werd gebruikt voor reparatie van auto's en opslag van auto-onderdelen werd door de brand volledig verwoest. De bluswerkzaamheden hebben ruim een uur in beslag genomen. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Snelheidscontrole Noordwijkerhout
Op de Heereweg is woensdagmorgen 22 december tussen 09.30 en 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden. De Heereweg wordt als alternatieve route gebruikt door bestuurders die daarmee de N206 willen mijden. Dit geeft voor de buurtbewoners overlast met name door de hoge snelheden waarmee wordt gereden. Van de 400 gecontroleerde bestuurders reden er negentien te hard. Zij hebben een bekeuring gekregen. Eén bestuurder kwam terwijl maximaal 50 km/u is toegestaan met 101 km/u voorbij. Van deze bestuurder is het rijbewijs ingevorderd.

Inbraak woningen Katwijk
Op 22 december werd ontdekt dat men had gepoogd in te breken in een woning aan de Prinses Marijkelaan, door een raam aan de achterzijde van de woning open te breken. Dit is niet gelukt. In een woning aan de Huetingstraat is het wel gelukt in te breken door een raam aan de achterzijde van de woning open te breken, ook dit werd op 22 december ontdekt.

Verlichting lijkt op brand Leiden
Bij de politie kwam op 22 december om 22.00 uur een melding binnen dat er op de Pieterskerkgracht een pand in brand stond. Bij nader onderzoek bleek het te gaan om de verlichting van de Pieterskerk dat in combinatie met de uitstoot van een CV-ketel op een brand leek.

Rijbewijs ingevorderd Leiden
Op de Lammenschansweg is woensdag 22 december 21.30 uur een 49-jarige Leidenaar aangehouden. Een getuige die de man zag rijden heeft de politie gebeld. Op de Lammenschansweg is de auto door de politie tot staan gebracht. De bestuurder bleek onder invloed. Er werd een gehalte van 840 microgram vastgesteld. De man kreeg een rijverbod voor 10 uur en moet zijn rijbewijs in komen leveren. Op de raamsteeg is donderdagochtend 23 december 00.30 uur een 30-jarige vrouw uit Leiderdorp met de auto tegen een betonnen paaltje gereden. De vrouw was onder invloed; er werd 665 microgram gemeten. Haar rijbewijs is ingevorderd. De auto is weggesleept.

Ingebroken Voorschoten
Een meisje met een hondje heeft woensdagmiddag bij een woning aan het Ambachtspad aangebeld en gevraagd de politie te waarschuwen omdat een paar huizen verder werd ingebroken. Er waren twee mannen gezien die vanaf de eerste verdieping van de portiekwoningen via de regenpijp naar beneden klommen en er te voet in de richting van het Kerkhofpad vandoor gingen. De omgeving is meteen door agenten afgezocht maar de twee zijn niet meer gezien. Bij de woning bleek de voordeur te zijn geforceerd. In de woning was een grote ravage aangericht. Graag komt de politie alsnog in contact met het meisje dat de politie heeft laten waarschuwen. Het telefoonnummer van de politie in Voorschoten is (071) 52 58 500.

Beroofd Leiden
Woensdagmiddag 22 december is iets voor 15.00 uur een 82-jarige vrouw uit Leiden van haar tas beroofd. Op de hoek van de Bilitonstraat en de Atjehstraat werd de vrouw voorbij gefietst door een jongen op een fiets die haar tas pakte. Doordat de vrouw haar hand door de hengsels had, kwam zij te vallen. Hierna kon de jongen, waarvan de leeftijd op 15 jaar wordt geschat, alsnog de tas pakken. Hij fietste met de tas door het Kooipark richting Lage Rijndijk. Een getuige heeft meteen de politie gewaarschuwd. Ondanks een zoekslag is de jongen niet meer gezien. De tas, die leeg was, is op de Biezenstraat, teruggevonden. De vrouw is door ambulancepersoneel onderzocht, er bleek geen opname nodig.

Jonge vrouw aangereden Alphen aan den Rijn
Op de Eikenlaan is woensdagmiddag 22 december 16.50 uur een 17-jarige vrouw uit Alphen aangereden. Kort na een passerende auto rende zij de Eikenlaan over om de bus te halen. Een 28-jarige automobiliste uit Hazerswoude zag de vrouw te laat en kon een ongeval niet meer voorkomen. De vrouw liep een lichte hersenschudding op.

Controle parkeerverordening Voorschoten
Op 22 december heeft de politie parkeercontroles verricht in de Schoolstraat, de Voorstraat, het Frans Halsplantsoen, de Leidseweg, het Oude Stationslaantje, het Stationsplein en de Professor Boerhaaveweg. In totaal zijn er zeven bekeuringen uitgeschreven.

Woninginbraak Leiderdorp
In een woning aan de Van Poelgeestlaan is door het openbreken van de achterdeur ingebroken. De inbraak werd op 22 december '99, ontdekt.

Verkeersongeval Nieuwerkerk a/d Ijssel
Op 22 december rond 16.15 uur, kwamen op de 's-Gravenweg een personenauto en een bromfietser met elkaar in botsing, toen de 33-jarige bestuurder van de personenauto uit Nieuwerkerk a/d Ijssel linksaf wilde slaan en daarbij de 17-jarige bromfietser, eveneens uit Nieuwerkerk a/d Ijssel, die hem op dezelfde weg tegemoet, kwam niet voorliet. De bromfietser is met de ambulance een bovenbeenbreuk naar het Bleuland ziekenhuis in Gouda gebracht.

Verkeersongeval Driebruggen
Een 17-jarige bromfietser uit Driebruggen is op 22 december rond half vijf 's middags op het Hoogeind aangereden door een 61-jarige bestuurder van een bestelauto uit Driebruggen. De bestuurder van de bestelauto liet de bromfietser niet voorgaan, toen de bromfietser hem op dezelfde weg tegemoet kwam en de automobilist linksaf wilde slaan. De bromfietser is met eengebroken enkel naar het St. Anthoniuw ziekenhuis in Nieuwegein gebracht.

Bromfietser onder invloed Gouda
Twee surveillanten zagen op 22 december rond 08.40 uur een bromfietser rijden zonder helm. Bij controle rook de 22-jarige man uit Boskoop naar alcohol, waardoor besloten werd om hem te laten blazen. Bij de ademanalyse blies de man 205 ug/l. Tegen de man is procesverbaal opgemaakt.

Woninginbraak Bodegraven
Door het forceren van het voordeurslot is op 22 december ingebroken in een woning aan de Snoekbaars in Bodegraven.