Datametrics breidt Internet analyse software uit met Linux

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999

----- Oorspronkelijk bericht ----- Van: F.Lether Verzonden: donderdag 23 december 1999 13:49 Onderwerp: Datametrics breidt Internet analyse software uit met Linux en Sun Solaris

Datametrics breidt Internet analyse software uit met Linux en Sun Solaris

VisualRoute, de Internet analyse software van Datametrics Systems ondersteunt nu ook Linux en Sun Solaris systemen. Deze toepassing ondersteunde al Microsoft Win-dows 95/98/NT en 2000.

De op 'Java' gebaseerde producten VisualRoute en VisualPulse leveren functionaliteit op het niveau van de meest essentiële Internet 'ping', 'whoise' en 'traceroute' tools. Datametrics Systems richt zich hiermee op de van Internet afhankelijke bedrijven. VisualRoute analyseert automatisch de Internet aansluitingen en knelpunten, waarbij de gegevens in eenvoudig te begrijpen grafische informatie, zoals tabellen en door toepas-sing van een wereldkaart, wordt weergegeven.

Veel gebruikers die op de één of andere wijze toegang hebben tot het Web - via Intra-net, Internet Service Providers, Application Service Providers, Web Hosting organisa-ties of rechtstreeks- ervaren connectieproblemen of klagen over de prestaties. Om er achter zien te komen welke schakel in de keten het probleem veroorzaakt is nagenoeg ondoenlijk gezien het overweldigende aantal gebruikers.

VisualRoute is een éénvoudig inzetbaar grafisch software hulpmiddel dat, geinstalleerd op een PC, exact bepaalt waar de informatiestroom op Internet zich bevindt en hoe deze tussen de gewenste eindbestemming en de gebruiker wordt afgehandeld. Daarbij wordt een grafische kaart weergegeven van de route met een overzicht van de prestaties per segment van die route. VisualRoute Server is de versie voor toepassing op bedrijfsniveau, waarbij Webmasters, ISP's en ASP's dezelfde functionaliteit wordt geboden naar willekeurig welke van hun klanten die beschikken over een door Java ondersteunde Web browser. VisualRoute is erkend als een toonaangevend Internet tool en de software heeft een groot aantal prijzen ontvangen van tal van vakbladen en Web-sites. Daar waar men in toenemende mate vertrouwt op het Internet als medium voor zakelijke transacties helpt VisualRoute ISP's, ASP's Web-Hosting en e-Business aanbieders om aansluitproblemen op te sporen. "Wanneer een klant klaagt over trage verbindingen of problemen op de eigen site dan geeft Visual-Route direct inzicht in de aard van het probleem en waar zich dat voordoet", aldus Taco Fortgens, algemeen directeur van Datametrics Systems Nederland. "Het toepasbaar maken van Visual-Route en VisualPulse voor Linux en Sun Solaris omgevingen was een logische volgende stap. VisualRoute is internationaal gezien erg goed ontvangen - in eerste instantie op Microsoft Windows 95/98/NT/2000 - echter we verwachten en nog grotere acceptatiegraad nu onze producten ook geschikt zijn voor de meest populaire Internet en e-business platforms", aldus Fortgens.

Prijs en beschikbaarheid VisualRoute is per direct beschikbaar en kost vanaf fl. 100,00 respectievelijk fl. 130,00 voor Linux en Sun Solaris. Meer informatie is beschikbaar op www.visualroute.com. VisualPulse voor Microsoft Windows 95/98/NT/2000-omgevingen is leverbaar vanaf fl. 215,00. Het monitoring tool voor inzicht in actuele en historische 'latency' en 'packet loss' informatie komt voor Linux en Sun Solaris systemen beschikbaar in januari 2000. Beide producten kunnen tevens worden gebundeld. Meer informatie is te vinden op www.visualpulse.com.

Datametrics Systems Datametrics Systems levert multi-platform software en diensten om bedrijfskritische systemen, databases en applicaties optimaal te laten presteren. Datametrics is voor-aanstaand leverancier op het gebied van ontwikkeling en verkoop van software voor automatische correlatie, prestatie- en capaciteitsbeheer. Datametrics levert haar software-oplossingen sinds 1980 in meer dan vijfentwintig landen en is beursgenoteerd onder de moedermaatschappij Zitel Corporation (NASDAQ:ZITL).

------ -------------------------- Noot voor de redactie (

Noot voor redacties