HP breidt uit met Microsoft Cluster Certificering en SAN

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999

NIEUWE OPSLAGOPLOSSINGEN BENADRUKKEN
CONSOLIDATIE, CONTINUITEIT EN BEHEER

HP breidt portfolio Enterprise opslagoplossingen uit met Microsoft Cluster Certificering,
SAN-beheer en ongeëvenaarde ondersteuning van multivendor NT-omgevingen

Amstelveen, 23 december 1999 - Hewlett-Packard introduceert een serie nieuwe opslagproducten en -mogelijkheden, waaronder nieuwe beheersoftware voor storage area networks (SAN's) en Microsoft-certificering voor de HP SureStore E Disk Array XP256. Deze nieuwe producten en mogelijkheden zijn geïntegreerd in een complete oplossing voor geconsolideerde, hoog beschikbare opslag met grote prestaties en voorkomt inefficiënt gebruik van opslagbronnen. De oplossing is speciaal geschikt voor bedrijven met belangrijke, gevoelige bedrijfsapplicaties op veel Windows NT-platforms die verspreid kunnen zijn over verschillende locaties.

De HP SureStore E Disk Array XP256 is een 'enterprise information consolidation hub' voor ondersteuning van verschillende besturingssystemen en hardwareplatforms van verschillende leveranciers in een HP Equation SAN. De disk array is nu toegelaten tot de Hardware Compatibility List van Microsoft. Hij is volledig compatible met Microsoft Backoffice-applicaties en heeft de strenge certificeringstest van Microsoft Cluster met succes doorstaan. De XP256 inclusief de high-end Data Center-versie, zal bij zijn verschijnen gecertificeerd zijn voor Windows 2000.

Beheersoftware voor SAN's
De nieuwe HP SureStore E SAN Manager LUN Management (LM) is een virtueel opslagsubsysteem dat opslagruimte efficiënt toewijst binnen gemengde hardware-omgevingen. Met SAN Manager LM kunnen IT-managers dynamisch wijzigingen aanbrengen in de opslag- en server-nodes zonder reboots en netwerkverstoringen. Dit zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de efficiëntie en een verlaging van de totale kosten voor opslag. SAN Manager LM beheert multi-terabyte Fibre Channel of SCSI SAN's in heterogene omgevingen en biedt een hardwareonafhankelijk SAN voor open systemen met verschillende servers en opslagapparatuur.

De XP256 is uitgebreid met HP SureStore E Auto Path XP. Deze uitbreiding voor betere continuïteit van Windows NT, verbetert prestaties door de belasting te verdelen en zorgt ervoor dat de disk array verbonden wordt met host servers via redundante netwerkverbin-dingen die automatische failover ondersteunen. De XP256 kent door de toegepaste redundantie geen enkelvoudige kans op uitval (Single-Point-Of-Failure) in de systeem-hardware. Deze garantie geldt nu ook voor SAN's. Een corrupte netwerkverbinding of host interface is niet langer van invloed op het correct verzenden van informatie van en naar bedrijfskritische servers. HP's consolidatieoplossing verzorgt ook 'zero-downtime backup' opslagbeheer met HP OpenView OmniBack II for Microsoft Exchange, Oracle- en SAP- databases.

HP's nieuwe diensten bieden end-to-end ondersteuning voor de XP256, HP NetServer systemen en NT-servers van Compaq, Dell en IBM. HP helpt gebruikers een consolidatie infrastructuur te ontwerpen en implementeren en de uptime te maximaliseren met NT consultingdiensten, zoals HP SureStore E datamigratie. HP biedt gebruikers één contactpunt voor support en HP's door Microsoft gecertificeerde medewerkers bieden diensten variërend van telefonische ondersteuning, tot 24x7 onsite service op dezelfde dag voor bedrijfskritische omgevingen.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties