Samsung i-MAX Smartphone bundelt mobiele telefoon en PDA

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999
Samsung

Mobiel bellen, websurfen, e-mailen en organiseren dankzij slimme technologieën

Samsung i-MAX Smartphone bundelt mobiele telefoon en PDA in handzaam formaat

Rijswijk, 23 december 1999 - Samsung introduceert de i-MAX Smartphone, een mobiele telefoon en personal digital assistant (PDA) tezamen. De i-MAX maakt gebruik van geavanceerde telecommunicatie- en computertechnologieën. Dankzij deze ingebouwde intelligentie kunnen gebruikers niet alleen mobiel telefoneren, maar hebben zij met de i-MAX ook toegang tot het Internet zonder hulp van een computer. Websurfen en e-mailen kan nu letterlijk overal. Afhankelijk van de Internet-dienstverlener is het met de i-MAX Smartphone mogelijk transacties te verrichten, zoals geld overboeken, berichten versturen en informatie opvragen en shoppen via het Internet. Als mobiele telefoon is de i-MAX zeer compleet uitgerust. Tot de uitgebreide functies behoren onder andere: voice en speed dialing, het beantwoorden van gesprekken met een druk op een willekeurige toets, logboek voor binnengekomen gesprekken, een geavanceerd gerubriceerd telefoonboek, het wisselen tussen bellen en vibreren met één knop, geïntegreerd digitaal antwoordapparaat en een bijgeleverde earmicrophone.

Behalve al dit gemak biedt de i-MAX Smartphone ook alle voordelen van een kleine elektronische zakagenda met uitgebreide functies, die een optimale vervanger is van de papieren agenda. Afspraken, adres- en telefoonboeken, takenlijstjes of memo's: alles is altijd binnen handbereik. Spontane invallen, losse gedachten of gesproken geheugensteuntjes zijn gemakkelijk in te voeren via de memofunctie. Indien gewenst koppelt de i-MAX hier zelfs beelden aan. Handschriftherkenning en het on-screen toetsenbord maken het gebruik tot een plezier. Alles wat onderweg met de i-MAX is opgeslagen, kan dankzij de PC Sync gesynchroniseerd worden met de desktop of laptop computer. Er is ook een data-sync met Outlook onder Windows. Wat eenmaal is opgeslagen, kan met de vind-functie ook eenvoudig weer worden opgespoord. De i-MAX geeft de tijd en datum weer volgens de voorkeuren van de gebruiker. Om het lezen te vergemakkelijken kan het contrast van het LCD-scherm handmatig worden aangepast aan de omstandigheden.
De i-MAX Smartphone zit boordevol voorzieningen, maar weegt slechts 158 gram (met standaard batterij).

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1998 een omzet van US$ 16.6 miljard en is met 42.000 collega's wereldwijd actief in 46 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics richt zich onder andere op consumentenelektronica, communicatie- en informatietechnologie, telecommunicatie en semi-conductors. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen. Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.