Samsung-kaart als platform voor uitwisselbaarheid

Datum nieuwsfeit: 23-12-1999
Samsung

Samsung SmartMedia-kaart dient als platform voor uitwisselbaarheid en connectiviteit

Rijswijk, 23 december 1999 - Centraal in de introductie van een brede reeks nieuwe digitale producten door Samsung Electronics staat de SmartMedia-kaart. De uiterst veelzijdige geheugenkaart is tweederde kleiner dan conventionele PC-kaarten. Samsung heeft de SmartMedia-kaart gebaseerd op NAND flash memory technologie. Deze kaart heeft een geheugencapaciteit tot 32 MB, waarop met een digitale camera gemaakte foto's kunnen worden bewaard. Tevens kan men video- en audiobestanden die van Internet worden gedownload, of data die van voorbespeelde media wordt gekopieerd opslaan. Ook data van scanners, faxen en PDA's kunnen op de SmartMedia worden opgeslagen.

SmartMedia-kaart 32 MB
Samsung heeft na een 16 MB SmartMedia-kaart nu ook een 32 MB versie uitgebracht. Een 64 MB SmartMedia-kaart zal spoedig volgen. De geheugenkaart wordt toegepast in alle nieuwe digitale producten van Samsung en fungeert als het platform voor onderlinge uitwisselbaarheid en connectiviteit. Het is zelfs mogelijk de SmartMedia-kaart toe te passen voor upgrades van software of voor geheugen-upgrades van applicaties. De SmartMedia-kaart is goedkoper in het gebruik dan conventionele geheugenmedia. De kaart bevat een NAND flash memory chip. Data en informatie worden daarop opgeslagen. Opslaan en wissen kan sneller dan bij andere media het geval is, omdat de informatie in kleine eenheden wordt weggeschreven. Door het kleine, handzame formaat is het makkelijk meerdere SmartMedia-kaarten op zak te hebben. Anders dan PC-kaarten zijn controllers en connectors overbodig.

SmartMedia adapter
Tegelijk met de SmartMedia-kaart introduceert Samsung ook de SmartMedia adapter. Hiermee kunnen de op de SmartMedia-kaart opgeslagen data worden uitgewisseld met een personal computer via het PCMCIA slot. De SmartMedia adapter maakt gebruik van een ATA interface.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. Samsung Electronics behaalde in 1998 een omzet van US$ 16.6 miljard en is met 42.000 collega's wereldwijd actief in 46 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics richt zich onder andere op consumentenelektronica, communicatie- en informatietechnologie, telecommunicatie en semi-conductors. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.