Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 24-12-1999

Vrijdag 24 December

GELD GESTOLEN

Bij een inbraak afgelopen nacht in een bedrijf aan de Industrielaan in Uden zijn enkele duizenden guldens gestolen.

TEVEEL ALCOHOL

De politie heeft afgelopen nacht op de Trompstraat in Veghel een 51-jarige man uit die plaats aangehouden. De Veghelaar bleek te veel alcohol gedronken te hebben. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van negen uur. In dezelfde nacht werd op de Meijerijstraat in Veghel een 30-jarige autobestuurder uit Vorstenbosch aangehouden voor hetzelfde feit. Hij kreeg een rijverbod van zes uur en een proces-verbaal.

VERNIELER AANGEHOUDEN

Surveillerende agenten zagen afgelopen nacht dat op de Bundersweg in Veghel een passagier van een personenauto vuurwerk gooide in een afvalbak. Als gevolg daarvan viel de afvalbak uit de houder. Na een korte achtervolging stopte de automobilist op de Busselbundersweg in Veghel en kon de passagier worden aangehouden. De man, een 28-jarige inwoner van Veghle, bekende de vernieling. In de auto lag nog meer vuurwerk dat eigendom was van de Veghelaar. Hij deed er afstand van. Na een proces-verbaal werd hij weer in vrijheid gesteld.

AUTO BESCHADIGD

De auto van een inwoonster van Nistelrode is woensdag op de Rijksweg N265 in Uden ernstig beschadigd. Een onbekend gebleven vrachtwagenchauffeur vernielde tijdens het passeren de hele linkerkant van de auto. De vrachtwagen kwam de personenauto tegemoet. Gezien de schade aan de auto mag de bestuurster van geluk spreken dat zij niet gewond is geraakt. De politie zoekt getuigen van het ongeval.

INLEVERACTIE WAPENS

In het kader van de landelijke actie 'Heb 't Lef, Wapens weg' die tussen 13 en 24 december is gehouden, zijn in district de Leijgraaf 136 wapens ingeleverd. Dit betreft zowel slag-, steek- en stootwapens als vuurwapens. Verder is een grote hoeveelheid munitie ingeleverd.

Ingeleverd zijn onder andere 7 stiletto's, 5 valmessen, 24 vlindermessen, 12 opvouwbare messen, 1 boksbeugel, 2 werpsterren, 6 kapmessen, 3 wapenstokken, 57 overige messen en steekwapens (bijvoorbeeld een schroevendraaier), 6 voorwerpen lijkend op een wapen, 4 pistolen, 1 revolver, 1 alarmpistool, 1 nabootsing ervan, 3 traangasbusjes, 1 kruisboog, 2 pistoolkolven..

Verder werden 142 patronen ingeleverd, alsmede 1897 schiethamerpatronen.