Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 24-12-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 24 december 1999.

Snelheidscontrole

Op de Heereweg is woensdagmorgen 22 december tussen 09.30 en 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden. De Heereweg wordt als alternatieve route gebruikt door bestuurders die daarmee de N206 willen mijden. Dit geeft voor de buurtbewoners overlast met name door de hoge snelheden waarmee wordt gereden. Van de 400 gecontroleerde bestuurders reden er negentien te hard. Zij hebben een bekeuring gekregen. Eén bestuurder kwam terwijl maximaal 50 km/u is toegestaan met 101 km/u voorbij. Van deze bestuurder is het rijbewijs ingevorderd.

Brand

Iets voor 19.00 uur is woensdagavond 22 december brand uitgebroken in een schuur achter een woning aan de Kerkstraat. Zowel het brandweerkorps van Noordwijkerhout als van Noordwijk zijn uitgerukt om de vlammen te bestrijden. Voor de zekerheid zijn een aantal op een naastgelegen parkeerplaats geparkeerde auto's verwijderd. De schuur die werd gebruikt voor reparatie van auto's en opslag van auto-onderdelen werd door de brand volledig verwoest. De bluswerkzaamheden hebben ruim een uur in beslag genomen. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Millenniumpost Politie in De Zilk

Tijdens de millenniumnacht is er een extra politiepost geopend in De Zilk. De politiepost staat in de hallen van 'Piet Bakker" waar tijdens de jaarwisseling een milleniumfeest gehouden wordt. Naast het politiebureau in Noordwijkerhout, kunnen bewoners van de Zilk ook op deze extra politiepost terecht van 31 december 21.00 uur tot 1 januari 09.00 uur.

Macht over het stuur verloren.

In de nacht van donderdag 23 op vrijdag 24 december is een 51-jarige automobiliste uit Utrecht van de Van Berckelweg geraakt en met haar auto in een sloot terecht gekomen. Net na een flauwe bocht verloor zij de macht over het stuur en reed de berm in. Hierna botste ze tegen een lantaarnpaal en een hek en belandde in de sloot. De vrouw wist zelf uit de auto te komen. Een passerende vrachtwagenchauffeur heeft de politie gewaarschuwd. Vanwege onderkoelingsverschijnselen is de vrouw overgebracht naar het LUMC. Haar auto is uit de sloot getakeld.

Onder invloed achter het stuur.

Donderdagmiddag 23 december heeft de politie een 67-jarige automobilist uit Lisse aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De man stond met zijn auto op een parkeerplaats aan de Grachtweg. Toen hij achteruit wilde rijden, raakte hij een auto die juist langs hem reed. Uit een blaastest bleek dat de man alcohol had gedronken. Hij is voor een ademanalysetest overgebracht naar het bureau. Hij bleek een ademalcoholgehalte van 525 te hebben (230 is het maximum). De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van vijf uur.