Noorwegens 'hoofdstraat' permanent verlicht

Datum nieuwsfeit: 24-12-1999

Persbulletin Noorwegen - december/januari

Noorwegens 'hoofdstraat' permanent verlicht

De Karl Johans gate in Oslo - ook wel de 'hoofdstraat' van heel Noorwegen genaamd - kent sinds kort een permanente verlichting van de gevels van winkels en gebouwen. Ze is aangebracht ter gelegenheid van het duizendjarig jubileum van de Noorse hoofdstad en een geschenk van het energiebedrijf Viken Energinett en een groot aantal ondernemers.

Alle gebouwen in de straat, van het centraal station tot aan het koninlijk paleis, staan voortaan na zonsondergang in het licht van schijnwerpers. De kleur van het licht is aangepast aan die van de gevels. 's Nachts gaan de lichten uit.

Noot aan de redactie

Nader informatie over bovenstaande onderwerpen is verkrijgbaar bij het Noors Verkeersbureau en de vermelde telefoonnummers, internetsites en emailadressen.

Indien u aanvullend fotomateriaal wenst kunt u contact opnemen met Pascale Melissen van het Noors Verkeersbureau Benelux, telefoon 020-6712854 of email: (pascale.melissen@ntr.no)

INFORMATIE NOORS VERKEERSBUREAU BENELUX

NL-1070 AC

B-2000
Antwerpen 1

TEL: 0900-8991170 (consumenten)
FAX: 020-6798886

N.B!!! Het telefoonnummer 020-6710061 is niet langer in gebruik.

e-mail: (holland@nortra.no)
internet: www.noorsverkeersbureau.nl

Voor nadere informatie betreffende onderwerpen in bovenstaand persbulletin verwijzen wij naar de genoemde contactpersonen. Eventueel fotomateriaal is verkrijgbaar bij het Noors Verkeersbureau in Amsterdam.

Pascale Melissen, telefoon 020-6712854.