NedStat geeft alle medewerkers aandelenopties

Datum nieuwsfeit: 27-12-1999

Aantrekkelijke regeling voor bestaande en nieuwe personeelsleden

NEDSTAT GEEFT ALLE MEDEWERKERS AANDELENOPTIES

DIEMEN, 27 december 1999. Internetbedrijf NedStat heeft alle medewerkers een optiepakket op aandelen in het bedrijf aangeboden. De opties geven de medewerkers van het bedrijf het recht om in de komende vier jaar tegen een nu vastgestelde prijs een pakket aandelen in het bedrijf te verkrijgen.

De directie van het snel groeiende NedStat heeft tot de regeling besloten uit waardering voor de inzet van de medewerkers en met de bedoeling om hun betrokkenheid bij de onderneming te vergroten. "Medewerkers bepalen het succes van een onderneming. Daarom hebben we besloten om een substantieel deel van het aandelenpakket te reserveren voor de medewerkers", aldus NedStat directeur Hans Veldhuizen. "Veel bedrijven in de ICT sector hebben optieregelingen voor het management. Wij hebben besloten om alle medewerkers een optiepakket aan te bieden, van de telefoniste tot de salesmanager.

Het blijft niet bij deze optieronde. NedStat zal medewerkers die goed presteren belonen met extra opties. Ook nieuwe medewerkers zullen een optiepakket krijgen aangeboden. "Hoewel voor veel van onze medewerkers de sfeer binnen het bedrijf eigenlijk belangrijker is dan de financiën, verwachten we onze huidige medewerkers nog sterker aan het bedrijf te kunnen binden. Daarnaast denken we dat het gemakkelijker wordt om nieuwe medewerkers aan te trekken", aldus de NedStat directeur.

De optieregeling is onder meer aantrekkelijk, omdat NedStat volgend jaar een notering aan de beurs in Amsterdam zal aanvragen.

NedStat verwacht de komende jaren een aanzienlijke groei. De markt voor het type producten dat het bedrijf heeft ontwikkeld voor het meten en analyseren van het bezoek aan websites, groeit explosief. Niet alleen in Nederland, waar het bedrijf marktleider is, maar ook in andere landen in Europa.

In het eerste kwartaal van het jaar 2000 zullen kantoren worden geopend in Duitsland en Engeland, in het tweede kwartaal in Spanje, Frankrijk en Scandinavië. NedStat beschikt al over een eigen kantoor in New York. Het bedrijf is van plan het Amerikaanse kantoor sterk uit te breiden.

Het komend jaar voorziet NedStat een verviervoudiging van het aantal medewerkers.

Noot voor redacties