Politieberichten stad Groningen

Maandag, 27 december 1999

Dagelijkse persberichten district Groningen/Haren

Mannen aangehouden
De politie heeft zondagavond een 37-jarige man uit Nagele in de Hoekstraat aangehouden, omdat hij in het bezit was van verdovende middelen. Toen de man door de politie werd aangehouden, gedroeg hij zich recalcitrant en gooide hij een zakje weg. Daarin zaten een aantal bolletjes heroïne en cocaïne. De man is na verhoor heengezonden.

Mannen aangehouden voor vernieling
Vannacht werd op het A-Kerkhof een 19-jarige jongen Garnwerd aangehouden, omdat hij tegen rolluiken van winkels stond te trappen. Hij is na verhoor met een proces-verbaal heengezonden. Een 18-jarige man uit Zeerijp werd vannacht eveneens voor vernieling aangehouden. Hij was aan het 'voetballen' met een vuilniszak in de Herestraat. De man is met een proces-verbaal heengezonden. De politie heeft vannacht een 32-jarige man uit Dordrecht in de Slachthuisstraat aangehouden voor het ingooien van een aantal ramen van de woning van zijn ex-vriendin. De man is ingesloten.

Inbreker aangehouden
De politie heeft zondagavond een 31-jarige man uit Groningen in een pand aan de Spirealaan aangehouden omdat hij daar had ingebroken. De politie kreeg een melding van een kapot raam en nam polshoogte in de woning. Op het toilet werd de man aangetroffen, die onder invloed van alcohol verkeerde. Hij is ingesloten.

Man aangehouden
De politie heeft vannacht in een uitgaansgelegenheid aan de Grote Markt een 30-jarige man uit Groningen aangehouden voor diefstal uit een bedrijf. De man werd opgehouden door het personeel, omdat die vermoedde dat hij verantwoordelijk was voor het openbreken van een gokkast. De geldpijpen ontbraken in de kast, maar werden in het toilet terug gevonden. De man bleek een kleine tweehonderd gulden op zak te hebben in rijksdaalders, guldens en vijfguldenmunten. Hij is ingesloten.

Nadere informatie, via bureau Voorlichting, 050 599 5010