Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 27-12-1999

Maandag 27 December

MISHANDELING (Loosbroek)

Zondag heeft een 19-jarige man uit Berlicum aangifte gedaan van mishandeling. De man bezocht in de nacht van zaterdag op zondag een horecagelegenheid in Loosbroek. Toen hij rond mindernacht naar het toilet wilde gaan, kon hij daar niet komen, doordat een man in de weg stond. Toen het slachtoffer de man vroeg even op te schuiven deed hij dat niet. Toen het slachtoffer zich voorbij de man wrong, sloeg die man hem met een bierglas in het gezicht. Hierdoor liep hij verschillende snijwonden op in het gezicht, waaraan hij in een ziekenhuis in Den Bosch is behandeld. De politie stelt een nader onderzoek in.

INBRAAK WONING

Tijdens de kerstdagen is ingebroken in een woning aan de Habsburgstraat in Oss. Aan de achterzijde van de woning werd een bovenlicht opengebroken. De hele woning werd doorzocht. Geld en sieraden werden gestolen. Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Hertewissel in Oss. De voordeur van de woning werd opengebroken. Alle kasten in de woning werden doorzocht. Sieraden, geld, een rijbewijs en pasjes werden gestolen. Zondagavond is ingebroken in een woning aan Kloosterhof in Nistelrode. Een raam van de woning werd opengebroken. Een videorecorder en een ring werden onder andere gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN (Oss)

In de nacht van zondag op maandag is een 44-jarige vrouw uit Oss bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De vrouw kreeg een rijverbod van 3 uur. De controle vond plaats op de Wethouder van Eschstraat in Oss.

Ook een 42-jarige vrouw uit Oss werd dezelfde nacht bekeurd omdat ze met een auto reed terwijl ze te veel gedronken had. De vrouw kreeg een rijverbod van 3 uur. De controle vond plaats op de Nieuwe Brouwerstraat in Oss.

JONGENS AANGEHOUDEN VOOR INBRAKEN IN AUTO'S (Oss)

Met de aanhouding van 2 jongens van 15 jaar uit Oss, heeft de politie inbraken in auto's opgelost. De jongens hebben bekend in vijf auto's te hebben ingebroken en de autoradio's te hebben gestolen. Alle benadeelden zijn inmiddels in kennis gesteld, op een na. De eigenaar van een rode Volkswagen Golf. In die auto is op 19 december ingebroken toen hij aan de Nieuwe Hescheweg in Oss geparkeerd stond. De eigenaar van die auto is echter bij de politie nog niet bekend.

INBRAAK WONING (Oss)

Tijdens de Kerstdagen is ingebroken in een woning aan de Bourgondiërstraat in Oss. Door een klepraam open te breken wist men binnen te komen. De hele woning werd doorzocht. Zover bekend werd er niets gestolen. Wel werd er gegeten en gedronken in de woning.

Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Asterstraat in Oss. Een deur van de woning werd opengebroken. De stereo-installatie, een videorecorder, twee acculaders voor GSM-telefoons en een GSM telefoon werden gestolen.

AUTO GESTOLEN

In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Laanderhof in Berghem een witte Volkswagen bestelbus type LT. Het kenteken van de bus is 80-VF-GS. In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Hoefstraat in Heesch een blauwe IVECO bedrijfsauto type pick-up gestolen. Het kenteken van de auto is VH-06-GK.

EINDRESULTAAT VAN ACTIE "HEB 'T LEF. WAPENS WEG."

Het eindresultaat van de actie "Heb 't lef. Wapens weg." voor het district Maasland is totaal 49. Buiten een groot aantal messen en dolken werden 2 werpsterren, 4 boksbeugels 2 katapults ingeleverd. Verder werden nog een vijftal luchtdruk- en veerdrukwapens, een gaspistool, 2 alarmpistolen, en een harpoen ingeleverd. Ook een aantal knuppels en wapenstokken, en een hoeveelheid munitie werd ingeleverd. Door de actie is ook de discussie over wapens in het uitgaansleven en zinloos geweld weer opnieuw gevoerd, met name onder de jeugd.