Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 28-12-1999

Dinsdag 28 December

TELEFOONCEL BESCHADIGD DOOR VUURWERK (Hintham)

Maandagavond hebben onverlaten aanzienlijke schade aangericht aan een telefooncel aan de Nicolaas Fierlandstraat in Hintham. Door ontploft vuurwerk zijn de beide zijramen uit de cel geblazen en is er schade ontstaan aan het binnenwerk. Hoe groot de financiële schade bedraagt is nog niet bekend.

ALCOLHOL EN VERKEER (Vlijmen)

Een 35-jarige automobilist uit Vlijmen bleek tijdens een op de Jonkheer de La Courtstraat in zijn woonplaats gehouden routinecontrole te veel alcoholhoudende drank gebruikt te hebben. Zijn rijbewijs is ingenomen en er wordt proces-verbaal tegen de man opgemaakt.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen vroeg ging het alarm af van een bedrijf aan de Hinthamerstraat in 's-Hertogenbosch. Onderzoek wees uit dat men met een steen een ruit vernield had en snel de lade van de kassa had weggenomen. De daders waren bij aankomst van de politie reeds gevlogen.

AUTOINBREKERS ACTIEF IN ROSMALEN

Afgelopen nacht is het autoinbrekersgilde actief geweest in Rosmalen. De politie kreeg 's-nachts een melding dat er zich in de omgeving van de Hannie Schaftstraat verdachte personen ophielden. Een buurtonderzoek leverde geen verdachte personen meer op. Wel bleek dat er van enkele tientallen auto de ruiten waren schoongeveegd kennelijk om te kijken wat er in de auto's lag. In de loop van de dag zijn er op het politiebureau in Rosmalen tien aangiftes binnen gekomen van gedupeerde autobezitters. In hun auto's bleek te zijn ingebroken. De diefstallen vonden plaats in de Heintje Davidsstraat, de Max Euwestraat, de Oude Kamp, de Hoekkamp, de Zuster Gertrudosingel, de Hannie Schaftstraat (2 keer), de Jaap Edenstraat (2 keer) en de Anne Frankstraat. De buit bestaat uit autoradio's , CD spelers, CD's en versterkers, Rayban zonnebrillen en GSM's . De politie adviseert nog steeds "Auto op slot en buit eruit". Folders met tips ter voorkoming van diefstallen van en uit auto's zijn verkrijgbaar op de diverse politiebureaus.

POGING TOT OPLICHTING (Rosmalen)

Een ondernemer uit Rosmalen deed vandaag melding bij de politie van het feit dat hij een aanmaning had ontvangen betreffende een niet betaalde rekening van ruim f. 400,00. Het zou gaan om de plaatsing van een advertentie waarvoor hij nooit opdracht blijkt te hebben gegeven. De politie krijgt met enige regelmaat te maken met dit soort meldingen en waarschuwt ondernemers attent te zijn op dit soort praktijken.