Alle noodvoorzieningen voor millenniumwisseling verhuurd

Datum nieuwsfeit: 28-12-1999

Alle noodvoorzieningen voor Millenniumwisseling uitgehuurd

SITTARD, 28 DECEMBER 1999. Ondanks alle geruststellende berichten over de aanstaande Millenniumwisseling, nemen veel Nederlandse instellingen, bedrijven en particulieren het zekere voor het onzekere. Zo zijn bij Boels Verhuur (met 160 verhuurpunten voor machines en gereedschap marktleider in Nederland) alle stroomaggregaten, waterpompen, kachels en koelsystemen voor Oud & Nieuw gereserveerd.

De groep huurders is zeer divers: van ziekenhuizen tot horecagelegenheden en van bedrijven tot particulieren. Het is voor het eerst dat Boels Verhuur haar volledige capaciteit (honderden stroomaggregaten, duizenden waterpompen en heaters, tientallen koelingsystemen) tijdens een jaarwisseling moet aanspreken. De vraag is tweemaal zo groot als die in dezelfde periode vorig jaar.

Buitenland

De situatie in de buurlanden is geheel anders. Zo is de extra vraag bij de Duitse vestigingen van Boels Verhuur minimaal, terwijl in België van een stijging helemaal geen sprake is.

Boels Verhuur telt ruim 120 verhuurbalies, voornamelijk in doe-het-zelfketen Praxis, en 41 ‘superstores’ (grote zelfstandige vestigingen), waarvan 32 in Nederland, zeven in Duitsland en twee in België. Zowel aan zakelijke als aan particuliere klanten wordt een assortiment geboden van meer dan 2.500 verschillende verhuurartikelen, van graafmachines tot bestek en van stoelen tot steigers.

Noot voor redacties