Oldtimerbeurs Interclassics Maastricht 2000

Interclassics Maastricht 2000

(28 December 1999)

PERSBERICHT:

De millennium-editie van InterClassics Maastricht 2000 vormt tevens het tienjarig jubileum van deze gerenommeerde Oldtimer- en Classic Car-beurs. In die tien jaar is een reputatie opgebouwd als kwalitatief hoogstaande verzamelplaats voor liefhebbers van klassieke automobielen en motoren en alles wat daarmee samenhangt. Plaats van handeling is het Maastrichts Expositie & Congres Centrum (MECC), dat de laatste drie jaar tevens verantwoordelijk is voor de organisatie ervan.

Een Eeuw Automobiel
Steeds meer autofabrikanten grijpen met nieuwe modellen terug op stijl-elementen van succesvolle voorgangers van hetzelfde merk. De 'new Beetle', de Alfa 156 of de Rover 75 zijn daarvan goede voorbeelden. Dit gegeven vormt de basis voor 'Een Eeuw Automobiel', een speciaal paviljoen op InterClassics Maastricht waar 20 auto's uit deze eeuw tentoongesteld zijn. Vanaf 1900 tot nu zal van elke vijf jaar een bijzondere auto te zien zijn, zodat de bezoeker een schitterend beeld krijgt van 100 jaar automobielhistorie.

Galerie d' Élégance
Een grote publiekstrekker in 2000 wordt ongetwijfeld de 'Galerie d' Élégance' die in 1999 haar succesvolle première beleefde. Wim H.J. Oude Weernink,klassiek-automobiel-autoriteit: 'InterClassics Maastricht beschikt over alle elementen om het evenement uit te tillen boven de gemiddelde klassieke automobielbeurs in de Benelux: de stad Maastricht met haar internationale allure, het mooie en moderne MECC-complex en vooral de zeer koopkrachtige bezoekers. De Galérie d'Élégance beschikt over alle elementen om het Nederlandse equivalent van prestigieuze evenementen als Rétromobile in Parijs en Techno Classica in Essen te worden.' Dit sfeervol aangeklede paviljoen zal in de millennium-editie letterlijk en figuurlijk in het middelpunt van de belangstelling staan. In de Galérie zelf bieden diverse exclusieve Europese autohuizen automobielen te koop aan van fameuze merken als Bugatti, Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, Aston Martin, Bentley, Rolls Royce en Packard. Rondom de Galérie d'Élégance, die gekenmerkt wordt door stijlvolle standbouw, bevinden zich de stands van de professionele autohandelaren die op hun beurt weer worden omgeven door stands van hoogwaardige onderdelen en aanverwante artikelen.

Bugatti
'Wegens succes verlengd' zal er ook weer een Bugatti-collectie te bezichtigen zijn onder de bezielende begeleiding van de fameuze gebroeders Prick met een aantal zeer exclusieve exemplaren. 'Vive la Marque!' is de gevleugelde uitspraak van de nu al legendarische Jean Prick, Bugattist Pur Sang no. 2: 'Bugatti's zijn meer dan automobielen; een Bugatti is een mobiel kunstwerk en onlosmakelijk verbonden met de familie Prick. Via mijn automobiel-vrienden ben ik steeds in staat om het internationale InterClassics-publiek een prachtige collectie Bugatti's te laten zien, waardoor eenieder mijn passie volkomen zal begrijpen'
Clubstands
De autoclubs zijn te vinden in een duidelijk herkenbaar segment van de in totaal 25.000 m2 tentoonstellingsoppervlakte. De heer J.E.P. van Haard, DKW-club Nederland: 'Tijdens InterClassics 99 heb ik voor het eerst de presentatie van onze club in Maastricht verzorgd. Wat mij speciaal opviel was de correcte en prettige samenwerking met het InterClassics-projectteam. Onze doelstelling 'het bereiken van vele leden en belangstellenden voor het merk DKW-Auto-Union uit België en Duitsland' is ruimschoots behaald'. In de meer populaire prijsklasse biedt InterClassics Maastricht 2000 een groot aanbod klassieke automobielen. De beurs biedt echter eveneens een ruime sortering aan onderdelen, automobilia, miniaturen en aanverwante artikelen.

Internationaal karakter
Tijdens de vorige editie van InterClassics Maastricht werden bijna 15.000 enthousiaste bezoekers ontvangen door zo'n 250 exposanten. Typerend voor het evenement is het internationale karakter. Niet alleen uit het naburige België en Duitsland waren er exposanten en bezoekers, maar ook vanuit Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Engeland wist men de weg naar MECC Maastricht te vinden. Paul Dinning, sales manager of The Aston Workshop, Newcastle upon Tyne - County Durham, England: 'During and after InterClassics 99 The Aston Martin Workshop was delighted with the response from both the show-organisers and also the clients from Europe.'
Minstens zo interessant als de geografische herkomst is de koopkracht en kooplust van de bezoekers aan InterClassics. Uit het feit dat maar liefst 95,9% van exposanten van vorig jaar overweegt ook aan InterClassics Maastricht 2000 deel te nemen, kunt u afleiden dat dit wel goed zit.

Informatie
InterClassics Maastricht 2000 vindt plaats op 14, 15 en 16 januari 2000 in het MECC te Maastricht. De beurs is op vrijdag geopend van 14:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 18:00 uur. De toegangsprijs bedraagt Fl. 15,- p.p. voor volwassen, Fl. 10,- voor 65+-ers en kinderen tot 12 jr. hebben gratis toegang.