Astra Informatica Groep wijzigt directiestructuur

Datum nieuwsfeit: 29-12-1999

Persbericht :

Astra Informatica Groep wijzigt directiestructuur (29-12-1999)

Astra Informatica Groep NV (Astra) heeft besloten tot aanpassing van de structuur van de directie. Met ingang van 1 januari 2000 zal de Raad van Commissarissen Ronald de Buck, nu als lid van de directie verantwoordelijk voor Sales & Marketing en woordvoerder van Astra, benoemen tot voorzitter van de directie. De huidige directievoorzitter Peter van Basten zal per die datum zijn functie overdragen. Bij de introductie van Astra aan de AEX-Effectenbeurs heeft Peter van Basten reeds aangekondigd Astra per 1 oktober 2000 te zullen verlaten. De periode tot aan die datum zal hij gebruiken om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen en zal hij tevens verantwoordelijk zijn voor acquisities.

Fons van de Wouw, verantwoordelijk voor financiën, trekt zich met ingang van de eerstvolgende Algemene Vergadering van Aandeelhouders terug uit de directie en beëindigt zijn werkzaamheden voor Astra. Zijn werkzaamheden zullen worden overgenomen door Ronald Kempen, voorheen werkzaam als registeraccountant bij KPMG. De Raad van Commissarissen is voornemens Ronald Kempen op de eerstvolgende Algemene Vergadering van Aandeelhouders voor te dragen als directielid. Naast Ronald de Buck zal Bert Albers, vestigingsmanager Oost-Nederland, deel uit blijven maken van de directie en verantwoordelijk zijn voor Human Resource Management.

De voorgenomen wijziging van de directie past in de strategie van Astra om de dit jaar gekozen decentralisatie van de organisatie verder gestalte te geven.