ICOM voegt SmartHaven toe aan Internet Competence Network

Datum nieuwsfeit: 29-12-1999

ontwikkelaar van intelligente assistenten (agents)

ICOM voegt SmartHaven toe aan Internet Competence Network.

Amsterdam, 29 december 1999.

SmartHaven B.V. heeft een investering aangetrokken van ICOM, Internet Competence Network N.V. en Twinning Centre.

SmartHaven is een ontwikkelaar van intelligente assistenten. Deze, op mobiele agent technologie gebaseerde assistenten, gaan het leven van de Internetgebruiker vergemakkelijken door bepaalde taken over te nemen. In eerste instantie is dit Shopping. De Assistent kan gezien worden als een persoonlijke hulp omdat hij de interesses van zijn gebruiker leert, en dus "weet" wat de gebruiker wil. SmartHaven verwacht in April 2000 een eerste beta-versie van haar product te lanceren. SmartHaven heeft onlangs een strategisch samenwerkingsverband gesloten met Tryllian, de leidende Nederlandse ontwikkelaar van agenttechnologie en infrastructuur.

SmartHaven zal de kapitaalinjectie gebruiken om de verdere ontwikkeling van haar product te financieren. Daarnaast zal het verworven kapitaal gebruikt worden om goed gekwalificeerd personeel aan te trekken.

Frans Biegstraaten, CEO SmartHaven:
"De toevoeging aan het ICOM en Twinning netwerk biedt ons mogelijkheden om beter en sneller een first-mover advantage te creëren. Deze blijk van vertrouwen sterkt ons in de gedachte dat we op de goede weg zitten. Ook zien wij veel toegevoegde waarde in de actieve netwerk-filosofie van ICOM en achten wij de partijen waar ICOM en Twinning eerder in investeerden erg hoog."

Ruud Smeets, General Partner van ICOM:
"SmartHaven is een voorbeeld van hoogstaande en vernieuwende Nederlandse software ontwikkeling. De intelligente assistent van SmartHaven zal de consument helpen met zijn zoekproces op het Internet alsmede in de mobiele omgeving. Juist door het lerende karakter van de assistent zal deze van grote waarde worden voor de consument. De technologie en het business model van SmartHaven worden een belangrijk onderdeel van de shopping experience van de consument."

ICOM
ICOM, Internet Competence Network N.V. is een netwerk van vooraanstaande Nederlandse Internetbedrijven, ICOM ondersteunt en stimuleert deze in hun groeiontwikkeling middels risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerk-formule.

Het ICOM-netwerk bestaat uit AdValue, ALS, Bitmagic, BuyOnline, Macropolis, Pro Active, Wish, InfoAgent, ILSE Media Groep, Net Effect, Tie International, Veiling.com en Green Dino.

TWINNING
Twinning is een Business Accelerator die investeert in veelbelovende innovatieve ICT startups en ondersteunt de groei van deze startups door middel van de VC+ methode: partnering op alle cruciale succesfactoren. Snelheid, lef en ondernemerschap vormen de basis van het succes van zowel Twinning als de Twinning companies. Twinning ondersteunt inmiddels 29 startups. Meer informatie over Twinning: www.twinning.com

Achtergrond informatie (

Noot voor redacties