Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 29-12-1999

Woensdag 29 December

INBRAAK IN WONING

Dinsdagavond is tussen 17.00 en 18.15 uur ingebroken in een woning aan de Traverse in Grave. De bewoonster ontdekte bij thuiskomst dat de hele woning doorzocht was. Zij mist geld, sieraden en geluidsapparatuur. De totale schade is nog niet bekend.

ALCOHOL

Een 55 jarige inwoner van Oeffelt is dinsdagavond bekeurd wegens rijden onder invloed van alcohol. De man werd gecontroleerd op de Graafsedijk in Beugen. Na de ademanalyse kreeg hij een rijverbod van 3 uren en een proces-verbaal.

AUTO IN BRAND DOOR KORTSLUITING

Op de Kardinaalsmuts in Cuijk is dinsdagavond een auto uitgebrand. De brand is waarschijnlijk ontstaan door kortsluiting aangezien de brand is ontstaan t.h.v. het dashboard. De politie sluit brandstichting uit. Op de A73 onder Haps brandde dinsdagnacht een auto volledig uit. De bestuurder zag rook onder de motorkap vandaan komen en parkeerde zijn auto op de vluchtstrook. Alle inzittenden konden op tijd de auto verlaten. De brand is door de brandweer geblust.

BALDADIGHEID

Twee inwoners van Beugen zijn dinsdagavond bekeurd wegens baldadigheid in Beugen. Een politieman zag hoe de twee jongens, 15 en 16 jaar oud, uit een tuin aan de Boxmeerseweg een brievenbus weghaalden en meenamen. De jongens zijn aangehouden en naar het bureau gebracht. Na verhoor zijn zij met een proces-verbaal op zak huiswaarts gestuurd.

SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Bosschebaan in Velp controleerde de politie dinsdagavond de snelheid van 205 passerende voertuigen. 33 bestuurders reden te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 115 km/u. bedroeg.