Stork en Jacobs herzien principeovereenkomst

Stork Group

Naarden, 29 december 1999

Stork en Jacobs herzien principeovereenkomst

Stork N.V. en Jacobs Engineering Group Inc. (Pasadena, Californië in de Verenigde Staten) hebben overeenstemming bereikt over een herziene en uitgebreide versie van de principeovereenkomst d.d. 24 augustus 1999 over de overname van de Stork Engineering Group door Jacobs Engineering (zie ook persbericht van gelijke datum). Op 17 november 1999 werd d.m.v. een persbericht bekend gemaakt dat in de overname vertraging was opgetreden.

De opnieuw geformuleerde overeenkomst is gebaseerd op een gefaseerde transactie. De eerste fase daarvan heeft betrekking op de overname begin 2000 van alle operationele activiteiten van de Stork Engineering Group in België, Duitsland en Zuidoost-Azië en enkele activiteiten in Nederland.

De tweede fase heeft betrekking op de overige activiteiten, hoofdzakelijk bestaande uit Stork Engineers & Contractors in Amsterdam en Rotterdam/Schiedam (samen circa een derde van de huidige Stork Engineering Group). Over dit deel van de activiteiten is overeengekomen dat het in een later stadium zal worden overgedragen omdat nog een verdere afwikkeling van belangrijke projecten en een verdergaande herstructurering moeten plaatsvinden. Dit zal door Stork en Jacobs onder gezamenlijke verantwoordelijkheid worden uitgewerkt, waarbij risico en verantwoordelijkheid op een latere datum worden overgedragen.

De uitwerking van de gefaseerde transactie zal bestaan uit een aandelenoverdracht, samenwerkings-overeenkomsten, een herstructureringsplan en goedkeuring door beide betrokken raden van commissarissen.

De Stork Engineering Group realiseerde in 1998 met 3.000 medewerkers NLG 640 miljoen (EUR 292 miljoen) omzet van de totale Stork omzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).

Informatie voor de pers:

Stork N.V.